Електронната търговия в модната индустрия - добри практики

Обичате ли да пазарувате? Повечето от нас го намират за най-доброто облекчаване на стреса и възнаграждаващо след дни на усилена работа. Това е причината модата да се превърне в бързо развиваща се тенденция. Конкуренцията в тази индустрия става все по-голяма, принуждавайки собствениците на физически магазини да се включат и в електронната търговия.

Системата за електронна търговия е чудесен начин за осигуряване на повече продажби на продуктите. Много фирми от модната индустрия използват онлайн платформи, защото искат да изнесат бизнеса си на по-широк пазар. Всеки собственик на бизнес иска да печели от него, така че инвестира в различни платформи за електронна търговия.

Значението на електронната търговия в модната индустрия

Електронната търговия може да привлече голям брой потребители по целия свят. Тези хора може да са причината, която ще направи вашия моден бизнес хит. За начинаещи собственици на модната индустрия трябва да знаете принципите за управление на бизнеса онлайн. Може да си мислите, че е лесно да се контролира и управлява, но имате нужда от допълнителна работна сила, за да управлявате портала си ефективно, когато бизнесът ви расте. Онлайн могат да се предлагат не само стоки, но и различни услуги, които да се допълват. Например, бизнеси като онлайн казина популяризират своите услуги, като игри машинки българия чрез платформи за електронна търговия, за да привлекат повече играчи. Ако управлявате бизнес днес и искате да го вкарате в онлайн индустрията, трябва да знаете и разбирате процеса.

Какво търсят модните купувачи?

Онлайн пазаруването предлага на купувачите на мода нов свят от възможности и те търсят да извлекат максимума от това. Те са повлияни от широк набор от фактори, които ги карат да предпочитат онлайн изживяването.

Персонализация
Онлайн купувачите са склонни да оценяват високо персонализираните оферти. Много клиенти ще търсят най-добрата сделка. Ако има сделка, специално подготвена за лицето, например отстъпка за рожден ден, тогава клиентът повече от вероятно ще използва този магазин. Персонализираните продукти имат подобен ефект, като отвличат клиентите от конкуренцията, като предлагат уникални продукти.

Отзиви: изграждане на дълготрайно доверие
Над 98% от модните купувачи също заявяват важността на отзивите. Това се дължи на клиентите, които искат да получат честна гледна точка за продукта, който обмислят да купят. Отзивите обаче се считат за по-маловажни, когато купувате чрез доверени електронни търговци на дребно със силни политики за връщане.

Персонализирани резултати: страхотни филтриращи системи
И накрая, модните купувачи също са склонни да изискват бързо намиране на продукта, който искат. Лесна и ефективна филтърна система също допринася за интерфейса на онлайн магазините. Най-доброто филтриране позволява на клиентите да имат лесен достъп до други области на онлайн магазина (например „раирани ризи > сини раирани ризи“). Това позволява на клиентите да намерят продукти, подобни на тези, които са търсили, като същевременно се наслаждават на изживяването си при сърфиране. Модните купувачи могат също да използват различни канали, за да филтрират информацията. Чудесен пример е Facebook Marketplace. Той предлага персонализирани резултати и се увеличава със 77% всеки месец. И това е само един от многото подходящи примери.

Най-добри практики за продавачи на облекло

Присъствие в социалните медии
Правилното присъствие в социалните медии е жизненоважно. Всяка платформа има своите плюсове и минуси, докато някои платформи може да подхождат малко по-добре на някои марки. В модната електронна търговия Instagram е най-влиятелната платформа, като марките облекло имат средно 13,71 взаимодействия на 1000 последователи. Това е много по-високо от следващите най-добри платформи, които са LinkedIn с 1,12 взаимодействия на 1000 и Pinterest с 0,49. Опростеният дизайн на Instagram привлича вниманието към снимките. Това позволява на модните търговци на дребно да продават продуктите си въз основа на техните основни функции, дизайн и външен вид. Най-често срещаната промоционална практика в Instagram е партньорството с инфлуенсъри. Понякога инфлуенсърите могат да бъдат знаменитости. Модните марки обаче са склонни да използват по-малко известни влиятелни личности с голям брой последователи. Целта на това е да се преодолее пропастта между марката и потенциалните клиенти.

Повечето марки използват няколко други социални медийни платформи наред с Instagram. Те обикновено са Pinterest, Facebook, Twitter и Snapchat. Всяка от тези платформи има различни предимства, но в случая с модната индустрия те обикновено се използват заедно с Instagram за стимулиране на ангажираността.

Предимството на Facebook е, че позволява на онлайн модните магазини да се насочват към специфични демографски групи с реклами. Това означава, че потребителите, които виждат рекламите, е по-вероятно да се интересуват от това, което виждат.

Facebook е не само най-точната социална медия за целеви демографски данни, но и най-популярната, с 2,38 милиарда активни потребители.

Самото количество потребители на Facebook означава, че марките могат да публикуват повече от една реклама във Facebook, отколкото навсякъде другаде. Въпреки това, от друга страна, рекламата във Facebook може да бъде натрапчива понякога и може да бъде отхвърлена от потребителите.

Twitter също достига до потребителите чрез кампании, използващи демографско и географско насочване, точно както Facebook. Предимството на Twitter обаче е, че рекламите са в потока, а не отстрани.

Това означава, че всеки път, когато потребителите превъртат през своята емисия или тенденции, те ще виждат реклама. Това позволява на модните марки да получат по-голям отговор на рекламите, но също така да разберат кой не се интересува от тяхната реклама.

Това също така означава, че марките могат лесно да стимулират ангажираността с анкети, в които повечето потребители ще участват, за разлика от други платформи, където те могат да бъдат игнорирани.

Когато се използват правилно, всички социални медии могат да бъдат много полезни за марките облекло. Те могат да помогнат за стимулиране на ангажираността, събиране на данни за потребителите и изграждане на дълготрайна лоялност към марката. Всичко това помага да се допринесе за изграждането на марката в краткосрочен и дългосрочен план.

Външен вид на уебсайта
Външният вид на уебсайта е едно от най-важните неща за всеки онлайн бизнес. Това е първото нещо, по което клиентите виждат и преценяват марката.

Един лошо проектиран уебсайт може да доведе до по-ниски продажби и клиенти, които не се връщат. Поради тези причини онлайн модните магазини трябва да обмислят много външния вид на своя онлайн магазин. Някои от най-важните области, върху които трябва да се съсредоточите за успешен уебсайт за електронна търговия, са:

- Проста и лесна за навигация начална страница
- Елегантен дизайн с продукти и марка като основен акцент (без мигащи светлини или разсейващи фактори)
- Ясна и кратка информация за основните сфери на дейност (процес на доставка, видове продукти и т.н.)
- Ясна цветова схема – трябва да е свързана с марката
- Уебсайтът трябва да е ефективен и бърз - може да изглежда невероятно, но ако отнеме много време, за да се зареди на определени платформи, клиентите ще се откажат и ще изхарчат парите си другаде.

Най-добрите начини за комуникация с клиентите
Магазините за електронна търговия разполагат с няколко опции, когато става въпрос за комуникация с техните клиенти. Те включват:

Чат на живо – Бърз и лесен начин за разговор с клиенти чрез уебсайта. Добър за бързо решаване на прости проблеми по време на работно време.
Имейл – Най-доброто за актуализиране на клиентите относно поръчките и поддържането им в крак с най-новите промоции и мода. На запитвания също може да се отговаря, но по-бавно от чата на живо.
Телефон – Добър за бързо решаване на проблеми и по-личен от чата на живо.
Социални медии – Като станете част от ежедневния социален живот на купувачите и спечелите доверието им, може да спечелите връзка в дългосрочен план. Това е бърз и личен начин за комуникация с клиентите и разрешаване на възникнали проблеми. Благодарение на познанията, изградени с присъствието в социалните медии, можете да обявявате промоции, както и нови продукти.

Най-ефективните начини за увеличаване на продажбите
От всички начини за увеличаване на онлайн продажбите в модния сектор един от най-ефективните би бил насочването към съществуващи лоялни клиенти.

Предлагането на редовни персонализирани промоции ще гарантира, че клиентите продължават да се връщат към същата марка за продукти. Често срещани начини за постигане на това са схеми за лоялност, отстъпки за рожден ден и персонализирани бюлетини.

Друг начин за увеличаване на продажбите от лоялни клиенти е като улесните пазаруването им. Това може да стане, като направите магазина по-достъпен на други платформи, например приложения.

Като алтернатива е доказано, че по-лесните и увеличени възможности за плащане имат положителен ефект върху продажбите.

Освен това можете да се харесате на клиентите си, като предложите акции, свързани с текущите събития. ASOS наскоро увеличи продажбите както от съществуващи, така и от нови клиенти, просто като представи екологична гама от собствена продукция. Тъй като е един от първите онлайн магазини, които въвеждат тази функция, марката гарантира, че много клиенти ще останат лоялни към тях, докато новите клиенти първо ще търсят в магазина екологични продукти. Разширяването на обхвата ви, за да продавате в повече канали и излизането в световен мащаб са най-честите начини за увеличаване на продажбите на вашите съществуващи продукти. Опитайте се да разширите пазарния си обхват и да преминете към множество канали. Разширяването до различни географски области и културни групи ще изложи вашите продукти на нова аудитория.

Оптимизиране и подобряване на продажбите

Канали за продажба
Ако се стремите да продавате онлайн в широк мащаб, ще продавате по различни канали. Най-добрите канали за продажба на мода, които да използвате в момента, ако сте в индустрията за мода и облекло, са: Google Пазаруване – Google обикновено е основното място, където хората търсят и следователно е чудесен избор.

Amazon Marketplace – Популярен избор с широка гама от висококачествени продукти. Едно от първите места, които много хора ще търсят. Amazon също предлага продукти въз основа на минали покупки и прегледани продукти.

Facebook Marketplace – Facebook приспособява показаните продукти към това, което потребителите харесват или към което проявяват интерес. Следователно е по-вероятно да достигнете целевата си демографска група.

Instagram – добър вариант за онлайн модни магазини поради таргетирането и фокуса върху продуктовите изображения.

EBAY – друг обичаен първи избор, когато хората търсят облекло, което отново приспособява показаните продукти към това, което сте гледали или закупили.

Местни уебсайтове – Дори и да се стремите да станете глобални, местните онлайн платформи никога не са лошо място да започнете.