Известни майки с децата си в ревю с очила KWIAT
По покана на българската марка очила KWIAT („Квят”) на 24 септември в Grand Optics в търговски център на Цариградско шосе, деца на известни личности и популярни дами показаха с децата си най-актуалните модели диоптрични и слънчеви очила за малки и големи. Събитието отбеляза началото на едномесечна кампания на KWIAT за профилактика на детското зрение. От 1-ви до 31-ви октомври в близо 80 оптики в цялата страна ще бъде извършван безплатен очен тест или скрининг на очите и при нужда безплатен очен преглед на всички деца и младежи до 18 г. възраст.
Списък на оптиките може да бъде намерен на адрес: www.kwiat.bg.
Инициативата заедно със своите деца подкрепиха: Ирен Онтева и Кристиан, Деси Банова и Йоана, Ева Кикерезова и малкия Ники, Румяна Маринова и Ванеса, Стела Стойкова и Дара, Диана Митова и Теодор, Елена Ангелова и Александър, Пресияна Тимова и Александра. В ревюто се включиха още: Петя Велкова и сестра й Ива Райкова, дъщерята на Ива Екимова – Дара, Виктория и Адриана Цветкови, Милица Казакова, дъщерята на София Борисова – Доротея със своята приятелка Йоана Петрова и дъщерята на Аделина Кателинова – Кристи с приятелката си Михаела Денчева.
Преди ревюто офталмологът д-р Румяна Цветкова даде важна и полезна информация относно здравето на детските очи и грижата за зрението. Павел Цветков, управител на българската марка очила KWIAT, обяви кампанията за профилактика на детското зрение, разясни спецификите на очилата за деца и каза кои са актуалните тенденции при очилата като моден аксесоар. Водещ на събитието беше проф. Любомир Стойков. Организация и постановка на ревюто – Амалия Тинчева.
Задължителните профилактични прегледи при детски офталмолог трябва да се случват веднъж годишно. Първият очен преглед за всяко дете трябва да бъде направен преди то да навърши една година и по-конкретно, когато бебето навърши 6 месеца. Ако всичко е наред, детето трябва да бъде прегледано от офталмолог отново в периода между 3 и 5 годинки. С повишено внимание трябва да подходят родителите, ако в семействата им има страдащи от очни проблеми и заболявания. В никакъв случай не бива прегледът да се отлага за времето, когато детето тръгва на училище! Родителите не бива да забравят, че ако детето им не вижда добре, то най-вероятно не знае за това или не може да каже. Колкото по-рано се открие даден проблем, толкова по-голям е шансът той да бъде коригиран навреме и да се помогне на детето да не изостава в своето развитие.
Диоптричните рамки и слънчевите очила за деца трябва да бъдат по-издръжливи, по-лесни за приспособяване, по-леки, още по-удобни и по-безопасни, отколкото тези за възрастните. Децата виждат различно от големите, затова особено за по-малките от тях е добре очилата да са кръгли и с по-големи стъкла, за да не се намалява полето им на виждане. Изключително важно по отношение на спецификата на детските очила е, те да са анатомични, меки и да прилягат добре на носа. Тежките очила могат да наранят костта на носа, която в детска възраст бързо се променя. В този смисъл анатомична структура на детските очила е изключително важна. Тя, както и показатели като антиалергичност, антибактериалност и олекотеност са характерни за колекцията детски диоптрични рамки SWING от KWIAT. Моделите в нея са специално разработени за деца от 1 до 10 години, като за 1 и 2-годишните всеки чифт е с еластични допълнителни удължаващи се дръжки тип лего. Важно е да се знае също, че предвид бързото израстване на децата, един чифт детски очила може да се носи средно до 2 години.
„При децата винаги съществува стремежът да копират и подражават на възрастните. Затова при диоптричните рамки и слънчевите очила за деца се наблюдават същите модни и технологични тенденции, както при колекциите за възрастни: подобни форми, колористика и материали. Модерни са очилата на мама и тате в умален вид.”, обяснява г-н Павел Цветков, управител на българската марка очила KWIAT. Сред актуалните тенденции при детските очила са кръглите форми в ретро стил и от типа „Хари Потър”. Те се носят от деца на възраст от 2 до 14-години в богат избор на цветове. Характерна за детските очила е и формата тип елипса.
При избора на детски очила е важен както синхронът между лекар и оптик, така и участието на самото дете. Това важи с особена сила за диоптричните очила, за да може детето по-лесно да ги приеме и свикне с тях. „Аксесоарите тип играчки също могат да помогнат на детето да възприеме по-лесно носенето на очила.”, отбелязва Павел Цветков и допълва, че такива са играчките – поставки за очила, към които децата проявяват силен интерес. Приятелят на моите очила – „Фифи”, е гумена играчка-аксесоар под формата на различни животни, които българската марка очила KWIAT предлагат заедно с детските модели очила.
При подрастващите тийнейджъри на възраст до 12 г. модата при очилата силно се влияе от познатите им анимационни филми и детски сериали. В тази възраст силно се изявяват стремежът към подражание и интересът към по-цветните и екстравагантни очила. Поради по-големият обем уроци, работа с компютър и различни устройства е добре очилата да са в светли тонове, цветни и също е важно да не ограничават полето на виждане, да не падат от лицето при спорт или навеждане и да не деформират носа.
При тийнейджърите над 12 години модата става все по-важна. Те следят визията на известните спортисти, певци, музиканти, актьори и често им подражават. Формите на очилата при тях отново са ретро, големи и разнообразни. В тази възраст властват цветовете, особено цветните дръжки, които могат да се сменят. Синьото – морско, небесно, тюркоазно, както и зелено, лилаво, червено. Цветовете са както наситени и плътни, така и прозрачни или полу-прозрачни. Актуални са класическите черно, по-малко кафявото, типичните момичешки цветове розово, бежово, оранжево, малиново и дори жълто. Голям хит сред младежите са и фосфоресциращите цели очила или само дръжки, които тинейджърите могат да намерят в колекциите KWIAT Junior и KWIAT Comfort. Антиалергичните покрития, каквито имат всички модели на KWIAT са изклчително важни за тинеджърите с проблемна кожа.
Слънчевите очила са моден аксесоар, който децата и особно тийнейджърите носят не само през лятото. Установено е, че в детските очи попадат 75% от ултравиолетовите лъчи, докато в тези на възрастните – едва 10 на сто. Затова децата имат изключително голяма нужда от качествени слънчеви очила с най-добрата UV защита и с поляризация, които наистина да предпазват очите им. Такива именно са моделите от колекциите KWIAT Junior (за деца от 5 до 13 години) и KWIAT Comfort (за деца от 10 до 18 години), които освен диоптрични предлагат и слънчеви модели очила.
Снимки:
1. Деси Банова и Йоана
2. Ева Кикерезова и Николай
3. Стела Стойкова и Дара
4. Диана Митова и Теодор
5. Ирен Онтева и Кристиан
6. Пресияна Тимова и Александра (на преден план) и Елена Ангелова с Александър (на втори план).
7. Ирен Онтева, Пресияна Тимова и Елена Ангелова с децата си
8. – 9. Румяна Маринова и Ванеса
10. – 11. Петя Велкова и сестра й Ива Райкова
12. – 13. Милица Казакова
14. – 15. Виктория и Адриана Цветкови
16. – 17. Дара Екимова
18. – 19. Доротея Борисова (от ляво) и Йоана Петрова (от дясно)
20. – 21. Кристи Кирилова (от ляво) и Михаела Денчева (от дясно)
22. Всички майки и деца, които подкрепиха кампанията
23. Павел Цветков, управител на българската марка очила KWIAT
24. Д-р Цветкова, офталмолог
25. Пвел Цветков и проф. Любомир Стойков
Фото: © Антон Марков /”От игла до конец”
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви