Куклата Барби става на 60 години, има собствен стилист, гримьор и фотограф
Тази година куклата Барби навършва 60 години и все още няма нито една бръчка. Блондинка или брюнетка, черна или бяла, принцеса или президент, Барби е завинаги любима на младите момичета, дори и да е предизвикала противоречия през годините.
Емблематичната кукла е еволюирала, за да се справи с времето. И въпреки ожесточената конкуренция в производството на играчки, 58 милиона Барби се продават всяка година в повече от 150 страни.
"В една индустрия, където успехът днес е три до пет години, 60 години е огромна сделка!" каза Нейтън Байнард, директор на глобалния бранд маркетинг за Барби. По цял свят Барби е също толкова известна като Кока-Кола или Макдоналдс, каза Байнард по време на неотдавнашното си посещение в дизайнерското студио на Мател в Ел Сегундо, предградие на Лос Анджелис.
Общо, повече от един милиард кукли Барби са продадени откакто тя дебютира на Американския панаир на играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 година.
Барби е измислена от Рут Хендлер, съосновател на Мател, вдъхновена от собствените си деца, за да създаде куклата. "Нейната дъщеря Барбара беше ограничена в избора на играчките си - единствените бяха бебешки кукли", каза Бейнърд. Единствената роля, която тя можеше да си представи чрез тази игра, беше детегледачка, майка", докато синът на Хендлър "можеше да си представи, че е астронавт, каубой, пилот, хирург".
Барби, разбира се, е съкратена версия на Барбара. Куклата трябваше да научи момичетата "че имат избор, че могат да бъдат всичко. През 1959 г. това беше радикална идея!" - каза Бейнард. Барби беше мигновен успех. През първата година бяха продадени 300 000 кукли, добави той.
През 1965 г., четири години преди Нейл Армстронг да стъпи на Луната, Барби става астронавт. През 1968 г. първата черна кукла Барби, приятелка на име Кристи, се появи в магазините. Лиза Макнайт, старши вицепрезидент и глобален генерален мениджър за марката Барби каза, че днес 55% от продадените кукли по света нямат нито руса коса, нито сини очи.
Mattel има повече от 100 души, които работят в дизайнерското студио El Segundo, масивна сграда, заклещена между Международно летище Лос Анджелис и магистрала. Дизайнерите започват с проста скица. От там нататък, всеки прототип е направен от армия от експерти - от скулптура на куклата с помощта на най-съвременния софтуер и 3D печат, до боядисване на лицето, оформяне на косата, избиране на тъкани и изработване на модели на облеклото. Целият процес на проектиране на нова кукла Барби може да продължи от 12 до 18 месеца. След това прототипът се изпраща от цеха в Калифорния до фабрики в Китай и Индонезия за масово производство.
"Понякога я виждаш на рафт и след това се връща при теб: о, да, направих това!" - каза Нуера с усмивка.
Барби не е само успешен продукт в магазина за играчки - тя има огромно социално медийно присъствие и е нещо като "инфлуенсър", с милиони последователи. Тя има истинска самоличност: Барби Милисент Робъртс, която идва от измисления град Уилоуз на Средния Запад. И сега тя говори директно на момичетата за живота си и важни актуални теми.
Барби има стилист, гримьор и фотограф, които пътуват с нея "реално" в Съединените щати и в чужбина за Instagram фотосесии (проверете @barbiestyle в instagram). Профилът има близо два милиона последователи.
Така че Барби има всичко и въпреки че става на 60, остава завинаги млада, все още неомъжена и без деца (за сега)?
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви