Fashion.bg » Новини » Модна индустрия
Модна индустрия
Изберете страница: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
Българската модна индустрия награди най-добрите
На своя традиционен предколеден бал българската индустрия за облекло и текстил връчи годишните си награди. Те са признание за хората които през изминалата 2006 година дадоха своята подкрепа за развитието на родната модна индустрия. Събитието се проведе в ресторанта Спа-център” – комплекс “Царско село” в София.
БГейт 2006 привлече повече чужди компании с конкретен бизнес интерес
Със силно дипломатическо присъствие в Интер Експо и Конгресен Център, София се проведе четвъртото Балканско изложение „BGate”за облекло и текстил.
Организатори на събитието бяха Агенция Булгарреклама и Българската Асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ).
Сред чуждестранните посетители бяха втората и третата по големина испански фирми от бранша „Индуико” (Induyco) и „Групо Кортефиел” (Groupo Cortefiel).
Производствени и търговски практики в модния бизнес
Както вече писахме, на 23 и 24 септември 2006 г. в град Русе се провеждат “Дни на българската мода – Русе 2006”. Дните се организират от Община Русе, Академията за мода, Областна администрация и Браншовия съюз на производителите от леката промишленост в Русе, и са под патронажа на г-н Румен Овчаров – министър на икономиката и енергетиката.
Един от акцентите е провеждането на международна теоретико-практическа конференция на тема “Производствени и търговски практики в модния бизнес”. Тя е посветена на най-новите производствени и търговски практики в модния дизайн.
След Австрия и Германия, корпоративен дисплей NIVEA Blue Wall ще бъде изграден и в България
На 08 юли 2006 г., в хипермаркет ХИТ в ж.к. Младост официално ще бъде представен първият в България NIVEA Blue Wall (Синя стена). NIVEA Blue Wall представлява специално проектиран светещ корпоративен дисплей. Тъй като NIVEA е единствената козметична марка в света, която предлага продукти за цялостна грижа за кожата, NIVEA Blue Wall ще даде възможност за представяне на всяка една категория на марката – продукти за грижа за лице, лична хигиена и основна грижа за кожата. Концепцията на проекта се състои в дългосрочно и емоционално излагане на марката NIVEA и улесняване ориентирането и избора на крайния клиент.
Дисплеят ще бъде поставен в един от най-представителните хипермаркети ХИТ-Младост, тъй като местоположението му е в квартала с най-голяма концентрация на търговски вериги. В деня на откриването ще има промоции, като към всеки закупен продукт NIVEA ще има подаръци.
Българските производители на облекло увеличават дела си на вътрешния пазар
На вътрешния пазар търсенето на облекло се е увеличило, както и делът на българските стоки в продажбите вътре в страната. Все повече производители на облекло се ориентират към продажба на собствен продукт, вместо работа на ишлеме, както и към налагане на собствена марка на българския пазар.
В производството на текстил и облекло са били заети през 2005 година средно 177 155 човека, което е около 28% от заетите в преработващата промишленост и 8% от заетите в страната. Работната заплата в сектора е нараснала с 10%.
“Моден бизнес, пазари и медии”
За пръв път Академията за мода организира летен тренинг-семинар за мултимедийно обучение и квалификация. Обучението ще се проведе на 19 юли 2006 г. в Конферентната зала на Парк Хотел Витоша. Темите на семинара са обвързани с едни от най-важните и наболели проблеми на медийния бизнес, предприемачество, маркетинг и реклама в областта на модата и модния дизайн. По-долу публикуваме пълната програма на тренинг-семинара, както и условията за участие в него:
Какво означава терминът "Висша мода" ?
Терминът "haute couture" ("от кутюр")
е френски. Haute означава "висш" или "елегантен".
Couture буквално означава "шиене", но се използва
в смисъл на дизайн, създаване и продажба на създадени по
поръчка бутикови дамски облекла.
За да може една модна къща да бъде наречена haute couture, тя трябва да принадлежи към Синдикалната Камара за Висша Мода (Syndical Chamber for Haute Couture) в Париж, която се регулира от френското Министерство на промишлеността.
Членовете на Камарата трябва да имат 15 или повече служители и да представят колекциите си два пъти в годината. Всяко представяне трябва да включва поне 35 отделни ежедневни и вечерни облекла.
“Агресия Груп” показа висока класа и в отношението си към хората
Най-добрият ни производител на мъжко облекло “Агресия груп” – носител на наградите “Златна игла” и “Моден Меркурий” на Академията за мода е не само пример за високо качество в модата, но показва как големите фирми у нас могат да бъдат полезни на обществото. Четирите трамвайни спирки в столичния квартал “Толстой” наскоро бяха благоустроени със средства на компанията и досегашната спирка 8 март вече има ново име – Модна къща Агресия. Лично кметът на София Бойко Борисов приветства инициативата на модния гигант за създаване на павилиони за билети, кошчета за боклук, навеси и градинки, както и за осигуряване на осветление в района.
Споразумение за съвместна дейност на Югоизточните Организации на модните дизайнери
Споразумение за съвместна дейност на Югоизточните Организации на модните дизайнери бе подписано тази събота в Национален Пресклуб БТА и учредяване на SOUTH EUROPEAN LABEL FASHION. С по чаша българско шампанско “Балканска корона” от Новико Норд и сръбско хоро балканските партньори узакониха международната организация, която прие името SELF CATWALK.
Основатели са дизайнерските съюзи от Югоизточна Европа: България, Босна и Херцеговина, Румъния и Сърбия с подкрепата на Съюза на немските дизайнери VDMD и GTZ – Германия при личното присъствие на г-н фон Кнобелсдорф, представител на Федералното министерство за икономическо развитие. Учредителният документ подписаха председателите на модните организации от отделните балкански страни: Надя Вълева - Председател на Националната Камара за Мода на Република България, Амела Радан - Президент на Асоциацията на дизайнерите на Босна и Херцеговина сдружение SFW- Studio Fashion, Лилияна Турою Удреа - Президент на Асоциацията на дизайнерите на Румъния и Гордана Милетич – Мениджър на Асоциация за мода, текстил и дизайн на Сърбия.
Утвърждаване и промотиране на сектора “Текстил и облекло”
Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил БАПИОТ, в рамките на програмата си за утвърждаване и промотиране на сектора “Текстил и облекло” организира с помощта на Германското дружество за техническо сътрудничество GTZ, Международна конференция на тема “Насоки за развитие на българската текстилна и шивашка индустрия”. Целта на конференцията е да даде ориентация на фирмите за развитието на бранша, като по този начин им помогне в борбата за постигане на по-висока конкурентноспособност, в контекста на приближаващото членство на България в ЕС и силната конкуренция от Азия.
Изберете страница: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »