Новата формула за успех в модната индустрия

* Мартин Йорданов в контакт с шивача на Обама
* Ревю-презентация на актуална мъжка бизнес мода

Силвия Тодорова

Производителят на мъжки облекла "Ричмарт" с управител Мартин Йорданов даде пресконференция днес 17 юни в Пресклуб БТА по повод успешното си представяне на световната конференция във Вашингтон, организирана от консултантската фирма „Голдрат” (Goldratt) от 8 до 11 юни. Пресконференцията беше посветена на перспективите за развитие на българската модна индустрия, водещите тенденции при мъжката бизнес мода и ревю-презентация с мъжки костюми.

Участници в пресконференцията бяха: Мартин Йорданов – управител на "Ричмарт"; Любомир Дойчинов – главен дизайнер на "Ричмарт", Ирина Йорданова – изпълнителен директор на Men's Fashion Cluster, Деан Манев – търговски директор на Men's Fashion Cluster, Димитър Бакърджиев – издател на книгите на Голдрат за България и Камен Георгиев – бизнес консултант. Водещ беше проф. Любомир Стойков.

По време на пресконференцията Мартин Йорданов акцентира върху огромния потенциал за развитие на българската модна индустрия. Новата формула за успех в модната индустрия са кратките срокове за производство и доставка (до 2 седмици). България може да осигури това най-силно конкурентно предимство в модния бизнес, защото има най-модерните фабрики в Европа, направени през последните години. Мартин Йорданов отбеляза още, че мъжката мода в момента изпреварва дамската в своето развитие и бъдещето е на костюмите по поръчка с индивидуализиран етикет, който носи името не на марка, а на човека, който го носи, на дизайнера и на плата, като основен фактор за качество. Високото технологично ниво на производство в същото време дава възможност костюмите по поръчка да са на достъпна цена, близка до тази на конфекцията. От „Ричмарт” споделиха, че работят 95 % за износ и европейска стока се търси в цял свят, дори в Китай. В България обаче се носят по-малко костюми и българският потребител е слабо информиран за качествата на този тип дрехи.

Новата формула за успех в модната индустрия

Новата формула за успех в модната индустрия

Сред печелившите бизнес решения за модния бизнес в България беше посочена подкрепата от производителите за младите дизайнери. В тази посока именно работи и Men's Fashion Cluster (Клъстър за мъжка мода) с цел да се засили връзката клиент-дизайнер-фабрика. Работата в тази насока може да разкрие за модния сектор потенциални 18 000 работни места в Европа и 50 000 работни места в България. Във Вашингтон при среща с шивача на Белия дом Джордж Дипари на 83 години, който облича и настоящия президент на САЩ Барак Обама, той е споделил пред Мартин Йорданов и Любомир Дойчинов, че се притеснява кой ще го наследи. Така че от "Ричмарт" ще насърчават връзката между шивача и клиента, като по този начин младите дизайнери ще могат да изразяват себе си с всеки един костюм, който правят.

Новата формула за успех в модната индустрия

Водещи тенденции при мъжкия костюм са ярките цветове, немачкаемите материи, функционалните ръкави, които се разкопчават и атрактивните десени на хастарите, които правят дрехата оригинална. Специално за летния сезон дизайнерът на „Ричмарт” Любомир Дойчинов препоръчва материи със специални капсули, които охлаждат тялото с до 10 градуса.

На конференцията във Вашингтон TOCICO 2014 (Theory or Constraints International Certification Organization) собственици и топ мениджъри от големи световни компании като Boeing, Mazda, Bosch, Hitachi, P&G и др. споделиха знанията и опита, придобити от използването в техните компании на „Теорията на ограниченията” (The Theory of Constraints). Популярната бизнес-философия за първи път се появява в книгата “Целта” на доктор Ели Голдрат (Eliyahu Goldratt). “Ричмарт” е единствената компания в България, която ползва услугите на консултантската фирма „Голдрат”.

Новата формула за успех в модната индустрия

По време на конференцията "Ричмарт", като топ производител на световни марки, реализира и успешен бизнес експеримент – изработи в рамките на конференцията 30 костюма по мярка за топ мениджъри от световните компании. Това предизвикателство се превърна в голям успех за българската компания. Мерките са взети на 7 юни, костюмите са ушити във фабриката в Русе за един ден и доставени във Вашингтон на 11 юни. Изключително кратките срокове изискваха пълна реорганизация на производството, което може да се осъществи само от водещи компании в производството на мъжки костюми, каквато е “Ричмарт”.

Новата формула за успех в модната индустрия

Новата формула за успех в модната индустрия

Всички средства от 8000 долара, заплатени за ушиването на костюмите, “Ричмарт” дари на Фондация “Голдрат” и ще бъдат използвани, за да се адаптират бизнес знанията на достъпен за децата език. Те ще бъдат под формата на видео файлове, преведени и на български език.

Новата формула за успех в модната индустрия

„Ричмарт” стартира своята дейност  през 2000 г. За развитието си използва консултанти от България, Германия, Холандия, САЩ. Фабриката произвежда модели за водещи модни марки от Холандия, Белгия, Германия, Франция, Англия, Италия, Австрия и др.

Новата формула за успех в модната индустрия

Снимки:
1. Участниците в пресконференцията от ляво на дясно: Камен Георгиев, Димитър Бакърджиев, проф. Любомир Стойков, Мартин Йорданов, Деан Манев, Ирина Йорданова и Любомир Дойчинов.
2. Димитър Бакърджиев, проф. Любомир Стойков, Мартин Йорданов (от ляво на дясно)
3. Дизайнерът на „Ричмарт” Любомир Дойчинов със снимки с автограф от шивача на Обама Джордж Дипари.
4. Мартин Йорданов и Деан Манев демонстрират атрактивния хастар на саката си.
5. – 8. Модели мъжки костюми на „Ричмарт”, показани в ревю-презентацията.
Фото: © Хайлайф