Енергийните напитки и подрастващите


Енергийните напитки като "Red Bull" и "Monster Energy", чиито пазарен дял през 2012 година в САЩ е 8 млрд $, бяха обвинени от Американския сенат, че насочват рекламите си към съвсем млади консуматори и трябва да прекратят тази практика.

Маркетингът и продажбите, насочени към подрастващите, се увеличават и оттам броят на посещенията в спешната медицинска помощ - също, каза сенаторът демократ Джей Рокфелер на изслушване в Сената на представители на тези компании и педиатри.

Енергийните напитки и подрастващите

През първите 6 месеца на 2013 година към токсикологиите в САЩ за спешна помощ са се обърнали 1 500 души след приемане на енергийни напитки. Повечето от половината от тях са били младежи под 18 години, подчерта сенаторът.

Педиатърката Марси Шнайдер, която представлява Американската академия по педиатрия, припомни вторичните ефекти, които имат тези кофеинови напитки върху здравето - безсъние, пристъпи на паника, храносмилателни проблеми, сърдечни проблеми, кървене от носа, дори гърчове.

Източник: АФП