"Не" на манекенките

Най-четеното германско списание за жени "Бригите" започна новата година с нова концепция. Редакцията се сбогува с манекенките и ги замести с обикновени жени. С това списанието отговаря на изискванията на една нова ера.

"Бригите" е настолната библия за лайфстайл на средностатистическата германка. Месечният му тираж е 700 000, а броят на читателите надхвърля три милиона. Този, който прелиства януарското издание на списанието, намира онова, което не липсва в нито един друг брой - диети, съвети за подобряване на партньорските отношения и мода.

Разликата е в това, че жените, които представят най-новите модни колекции, не са професионални манекенки, а обикновени жени. Например Франка Куено, собственичка на ресторант в Хамбург, продавачката Киара Капелини и много други. От тази година списанието вече няма да ангажира професионални модели, реши преди време редакцията. Изборът на новите лица на списанието следва следните принципи, пояснява Ане Петерсен: "От една страна всяка жена може да кандидатства на сайта ни. Оттам вече са постъпили над 20 000 молби. За първия брой обаче ни се наложи да потърсим жени чрез близки и познати или да ги заговорим на улицата. Всяка от нас носеше със себе си визитки. Раздавахме ги на жени, които ни очароваха с излъчването си." Решението на редакционния екип на "Бригите" е продиктувано от промените в начина, по който възникват модни течения. "Модната сцена не се определя вече от дизайнерите, а от хората по улиците, от актрисите или жените в политиката", разяснява една от главните редакторки на списанието. "Освен това и самите жени са се променили. Те вече не се нуждаят от анонимни манекенки, които да определят стила им и начина им на представяне." Онези читателки, които очакваха, че "Бригите" ще се промени изцяло, че на страниците на списанието ще се появят по-възрастни дами или дори такива с наднормено тегло, са разочаровани. Новите хоби-манекенки в "Бригите" са стройни, млади и привлекателни. Фотосесиите продължават да се организират от професионален екип. Така че за обикновения читател разликата е почти незабелижима. Ане Петерсен, редакторка на "Бригите" разяснява:

" Това беше и целта ни. Наясно сме, че модата е нещо красиво, модата е нещо за окото, човек трябва да й се наслаждава и да мечтае. Искахме да продължим да задоволяваме именно този копнеж, но и да покажем, че има много изключително красиви жени и че манекенките са излишни за списание като "Бригите", казва Петерсен.

Защото "Бригите не е модно списание като "Vogue", а лайфстайл-издание за обикновената жена. С промяната германското издателство не иска да обяви война на модния свят, нито пък да замени измършавелите манекенки със средностатистическата жена. Това е почти невъзможно като се има предвид, че повечето колекции се шият за жени с конфекционен размер 36. /ДВ


Берлин / Германия