БЪЛГАРСКИЯТ ELLE СЪС СОБСТВЕНИ
КОРЕСПОНДЕНТИ В МОДНИТЕ СТОЛИЦИ

Българо-холандка е главният редактор на българското издание на списанието за мода №1 в света

 Марлене Смитс, журналист и моден специалист от българо-холандски произход, застава начело на българския ELLE. Първият брой на списанието излиза през септември в забележителния тираж от 50 000 броя. Главният редактор на родното издание на списанието за мода №1 в света има 9 години професионален опит в медиите, работила е за холандските издания на ELLE и Cosmopolitan. През този период е изградила добри професионални контакти с водещи дизайнерски къщи, правила е интервюта с Марк Антъни и Уестлайф, запознала се е с Джанет Джексън, Дайдо, Моби, Файтлес, Тони Бракстън.

Главният редактор на българския ELLE е учила в най-престижната модна академия в Ротердам, като допълнително е записала курсове по журналистика и есеистика към частната академия Колофон в Амстердам, както и дистанционни курсове по история на литературата и литературен анализ. На въпроса защо е решила да живее в България, Марленe Смитс отговаря “Защото много ми допада и винаги съм искала да прекарвам повече време тук”. Обиколила почти цяла Европа, тя си спомня с най-много радост за летата прекарани при роднините си в България. Марлене говори 7 езика, занимава се с йога и медитация и много харесва начинът на живот и топлите взаимоотношения в България.

29-годишната Марлене е най-младият главен редактор на ELLE в света. За да получи мястото, тя минава през няколко теста и интервюта в София, Амстердам и Париж. Марлене Смитс е избрала сама своя екип от близо 30 души, които работят за българското издание на списанието за мода № 1 в света. Заместник-главен редактор на списанието е известният журналист Мария Касимова. Според главния редактор, българският ELLE ще залага на собствени материали, съгласно високото ниво на световната марка, но максимално близки и съобразени с вкуса и светогледа на българската жена. “Българките безспорно са забележително красиви, те обичат по-екстравагантни и ярки тоалети и аксесоари, по вкус се доближават до южноевропейките”, споделя впечатленията си главният редактор на българския ELLE. Концепцията на списанието предполага всеки брой да представя поне две модни български фотосесии и шопинг с хитовите модели и аксесоари, които могат да се намерят в магазините и в бутиците у нас.

Специални кореспонденти ще предават от световните модни столици ексклузивно за българския ELLE. Българките ще имат достъп до уникални кадри от модния подиум във Франция и Италия, където родното издание на модното списание номер 1 в света има свои представители и директен поглед до представянето на Haute Couture и Pret-a-Porter колекциите. Техните материали ще се публикуват единствено в българския ELLE.

С българския ELLE водещото модно списание вече ще има 38 издания в целия свят. От 1984 г. списанието започва да развива международните си издания и в момента 23 милиона жени от Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Африка държат в ръцете си ELLE всеки месец. Тиражът на списанието в САЩ е над 1 милион, в Русия - 220 000, а в Китай -около 450 000. Във Франция ELLE е седмично издание, което се продава в тираж над 350 000 броя. Представянето на първия български брой на ELLE ще съвпадне с отбелязването на 60-годишнината от излизането на първия брой на списанието.

Издател на ELLE в България e Санома Блясък България АД. PR обслужването на българския ELLE се поема от агенцията на Санома Блясък България АД – APRA Porter Noveli. Предстои конкурс за избор агенция, която да разработи и реализира рекламната кампания на списанието.