Ahluwalia представи първата си колекция дамски дрехи по време на седмицата на модата в Лондон

Лондонската изгряваща звезда Ahluwalia, която скоро бе обявена за победител на фонда BFC (Британски съвет за мода)/GQ в категория за мъжки облекла, представи първата си съвместна колекция за мъжко и дамско облекло по време на Лондонската седмица на модата.

През април дизайнерката дебютира първата си гама от дамски облекла в сътрудничество с Ganni, след което избра да преработи тъ́каните и стила на датския лейбъл. Имаше увереност за колекцията си пролет/лято 2022, смесвайки естетиката на мъжките дрехи с дамски привкус, което допълнително беше подчертано в нейното сътрудничество с британската наследствена марка Mulberry.

Ahluwalia

Колекцията пролет/лято 2022 г. възхвалява креативността, символиката и ритуалността на афро-карибската коса чрез шевове, вдъхновени от плитките, щампи и бродерии, което е показано в третия късометражен филм на дизайнерката „Части от мен“, режисиран от Акинола Дейвис-младши.

Priya Ahluwalia е известна с това, че обединява в своите колекции индийско-нигерийското си наследство с лондонските си корени, а филмът изследва „трансценденталното обединение около черната и кафявата коса“ и връзката му с идентичността, възражението и изражението.

Ahluwalia

Ahluwalia Пролет/Лято 2022, вдъхновена от креативността, символиката и ритуалността на черната и кафявата коса

Ahluwalia израства с годините. Вдъхновение за колекцията черпи от фотографията на J.D. Okhai Ojeikere, музикалните видеоклипове от 90-те и ретро плакатите от фризьорските салони. Тези елементи бяха комбинирани и станаха отправна точка за второ писмено сътрудничество с родения в Лагос британски дизайнер Dennis McInnes.

Това става ясно в колекцията чрез щампи, лазерни фотографии и бродирани символи като тези на протеста за освобождение на чернокожите през 60-те и 70-те години – символи на гордост като афро гребен и сплетени коси в „лятна, но земна цветова палитра“ от бебешко синьо, бежово и кафяво.

Ahluwalia

Дебютното дамско облекло на марката, изградено по установените правила, представено в сътрудничество с Ganni, е вдъхновено от клубната обстановка – силуети на прегърнати фигури в трикотаж, елегантни кройки, мини-поли, плъзгащи се рокли, очертаващи фигурата копринен дрехи и елегантен шлифер.

Ahluwalia също подчерта и нейния фирмен деним, рисувано спортно облекло и кройки, давайки „женски привкус“ на мъжкото облекло с щампирани джогъри, анцузи с ципове, дънки и др.
За мъжете колекцията на Ahluwalia предлага естетика от съчетани парчета и слим кройки, ретро анцузи и ризи тип поло, с плетени мотиви и графики, направени чрез различни текстилни техники като печат, боядисване и бродиране.

Дизайнерката спомена допълнително в прессъобщение, че колекцията има винтидж характер.

Ahluwalia

Носителката на модна награда Priya Ahluwalia стартира своята едноименна марка Ahluwalia през 2018 г.
През март 2020 г. Ahluwalia беше включена в списъка на Форбс за хора до 30 години в категорията за европейски изкуства и култура.
Използва текстилни техники, за да вдъхне нов живот на бракувани дрехи и тъ́кани. Документира изследванията си и процеса на проектиране.
Ahluwalia е марка, която се фокусира върху създаването на уникални облекла с перспектива за съвременния човек, използвайки надежни техники при снабдяване и производство.

Ahluwalia спечели наградата за дизайн на H&M 2019, сътрудничи си с Adidas на Парижката седмица на модата за AW19 и получи широко отразяване в световната преса чрез публикации в i-D, Vogue UK, Dazed & Confused, New York Times, More or Less, GQ и др.