Три призови места за русенски фирми в конкурс за зелен бизнес
Две престижни отличия за зелено производство спечелиха русенските шивашки фирми Антоан Вилл и МИК-БГ - членове на Българската асоциация за текстил облекло и кожи (БАТОК). Те триумфираха в категория „Индустрия и производствен сектор” по време на 11-ото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България" като заеха съответно първо и трето място. Компаниите се наредиха сред победителите със своята социална ангажираност и политика за устойчивост в сферата на текстила и облеклото.
Силвия Кабаиванова, създател и собственик на Fashion.bg беше отличена в категория Зелено перо за статията си Какво е устойчива мода и защо е важна. Fashion.bg е член на Българска Модна Асоциация и също е със седалище град Русе - модната столица на България.
Конкурсът за „Зелените Оскари“, традиционно организиран от b2b Media, беше открит с приветствие от президента на Румен Радев. Единадесетото издание отличи над 50 компании, които устойчиво развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.
Антоан Вилл и МИК-БГ спечелиха сърцата на журито с иновациите и внедрените решения в своите производства за зелен бизнес и опазване на околната среда. В световен мащаб секторът е предприел редица стъпки за зелена трансформация на индустрията и членовете на БАТОК следят и реализират успешно тези тенденции. Машини, които оставят по-малък въглероден отпечатък в атмосферата, употреба на устойчиви материи, безвредни бои за тъканите и рециклиране, са само част от стъпките към екологично производство.
Антоанета Антонова, Упрвител на Антоан Вилл и Миглена Христова, Управител на МИК-БГ
„Всяка индустрия има своя принос към това и трябва да се стреми да намира решения за минимизирането на своя отпечатък. Целият екип на Антоан Вилл вярва в това и смело върви по този път, защото той вече не е тенденция, а норма за всеки бизнес. Да, ние сме зелени и да, ние ще продължим да опазваме България чиста.“, подчерта Антоанета Антонова, управител на Антоан Вилл, завоювал първото място в своята категория. „Част от стратегията ни за реализиране на зелените идеи е стартирането на собствен бранд, с който успяваме да създадем устойчива мода и да оползотворим производствените отпадъци от всяко едно облекло.“, допълни Антоанета Антонова.
Сериозни усилия в опазването на околната среда полага и спечелилият трето място в категория „Индустрия и производствен сектор” – МИК-БГ. „Нашата компания се занимава с производство на облекла, а модната индустрия е един от големите замърсители, които отделят тонове отпадъци. Ние ги събираме разделно и ги рециклираме, оптимизирали сме консумацията на електричество и сме намалили количеството изхвърлена, годна за консумация вода.“, сподели Миглена Христова – управител на МИК-БГ. От сцената на надпреварата "Най-зелените компании в България", тя призова всички потребители също да се включат активно в по-екологичния начин на живот като рециклират дрехите си и да ги употребяват по-дълго време.
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви