Специалистите са разочаровани от Първата дигитална седмица на модата

Първата дигитална седмица на модата в Париж не успя да убеди специалистите, че има полза от новия подход. Влиятелната модна критичка Ванеса Фридман заяви иронично пред „Ню Йорк таймс“, че са били представени „късометражни филми, музикални клипове, анонси, реклами на парфюми. А, и няколко тоалета“ и че си иска подиумите.

Заради коронавируса висшата мода и седмицата на мъжката мода, която приключва днес (13.07), се представят чрез „креативни“ видеа. За професионалистите това е бил начина в момента да представят колекциите си, но модните критици не са впечатлени.

Първата дигитална седмица на модата
ReM’Ade by Marques’ Almeida Снимка: Marques’ Almeida

Бриджет Фоли от признато за модна библия сп. „Уименс уеър дейли“ възкликна: „Колко претенциозни бяха някои от късометражните филми“.

Модната специалистка и организатор на филмите за мода Диан Перне заяви, че тя е „изцяло за дигитализирането“, но според нея тази седмица на модата не е била добра.

Художественият директор за дамската колекция на „Диор“ Мария Грация Киури признава пред АФП, че дигиталният език не е нещо, което владее и не е за нейното поколение. Нейната колекция е филмирана от италианския режисьор Матео Гароне, чийто филм е бил сред успешните в тази седмица на модата с 3,7 милиона гледания.

Колекцията на „Шанел“ е била гледана от 400 000 хиляди души. Тя е представлявала клип-тийзър с времетраене 1 минута и 22 секунди.

Дизайнерът на мъжките колекции на „Луи Вюитон“ не показа нито един модел в късометражния филм на модната къща. Обещал е да представи колекциите си на различни места по света.

Валентино“ участва с микроклип. Колекцията му ще бъде представена в Рим на 21.07 в студиата „Чинечита“.

Диор“ подготвя дефиле за круизната си колекция на централния площад в Лече на 22.07, но без публика.

Дизайнерът Крис Ван Аш от „Берлути“ защити традиционните дефилета, „наелектризирани от творческия момент, крайния срок, адреналина“.

Дигиталният формат може да е предимство за малките марки, тъй като всички могат да се запознаят с колекциите им.

Първата дигитална седмица на модата
Daniel W. Fletcher Снимка: Daniel W. Fletcher