LAVAZZA представя 2 иновативни идеи от кортовете на US OPEN

За пета поредна година Lavazza е официален спонсор на тенис турнира US Open. От кортовете пристигат две вълнуващи новини: паметната победа на Григор Димитров над рекордьора по титли от Големия шлем Роджър Федерер и две есенни предложения за кафе приготвено чрез студена екстракция, което вече се радва на световна слава.

Запознанството с приготвеното чрез студена екстракция кафе може да бъде предизвикателно и вълнуващо. Времето, което този специален процес на приготвяне отнема, се разплаща с наситения аромат и с до 70% по-ниската киселинност, които кафето, приготвено на кафеварка или кафе-машина не могат да предложат. Причината е, че кафето приготвено на температура, достигаща точката на кипене извлича масла от кафените зърна, които са киселинни.

Когато говорим за “cold brew“ кафе обаче процесът е различен и се доближава до термина „ритуал“. Препоръчително при подготовката на този специалитет е да се използва средно смляно и не прекалено фино кафе. Температурата на водата, с която се накисва, трябва да е максимално близко до стайната. Престоят на напитката в хладилника би бил най-ефективен с продължителност 24 часа. Експериментаторите или преследващите нетрадиционни вкусове, могат да добавят пръчки канела, ванилия или дори малко количество кардамон към накиснатото кафе. А тези, които предпочитат кафето си със захар, е най-добре да я добавят предварително, за да си осигурят разтварянето й, тъй като в студени напитки отнема повече време. Тази препоръка не важи, ако разполагате със захарен сироп. След като мине дългият период на извличане на съставките, напитката трябва да се прецеди.

Приготвеното чрез студена екстракция кафе намалява риска от раздразнение на стомаха, а това е проблем, който не бива да бъде подценяван от хората, консумиращи горещо кафе на гладно. Макар и слабо известен у нас, този метод за приготвяне на напитката завладява интереса на кафе любителите по света все повече. Вече се предлага “cold brew” кафе в кегове, подобно на наливната бира, наричащо се Nitro кафе. Неговият нестандартен метод за приготвяне доближава текстурата му до тази на тъмната бира не само по цвят, но и по пяната.

Lavazza, като визионер и иноватор в света на кафето, съвсем наскоро предложи на кафе ценителите първото по рода си “cold brew” кафе, направено от 100% устойчиво отгледани кафе зърна. С бленда “¡Tierra! Colombia cold brew” компанията демонстрира отношението си не само към устойчивото и отговорно производство на кафе, но и към нуждите на потребителите.

Отговаряйки на световно растящия интерес към този нов метод за приготвяне на напитката, компанията предлага на пазара продукт 100% висококачествен сорт Арабика. За приготвянето му се използват отговорно отгледани кафе зърна от Колумбия, а благодарение на правилното им съчетание се получава бленд с богат и мек вкус, и добър киселинен баланс. Сладостта на бленда е придружена от нотки на грейпфрут, червени плодове, бергамот и мед, което прави кафето подходящо за студено извличане.

Насладете се усещането и опитайте тези две предложения за “cold brew” кафе, най-подходящо за приготвяне с бленда ¡Tierra! Colombia.

NUTTY NITRO
- 90 мл. Nitro Cold Brew
- 30 мл. Сироп Monin лешник
- 150 мл. Бадемово мляко
- Лед
Начин на приготвяне:
Напълнете чаша с лед. Сипете лешниковия сироп и млякото, и завършете с Nitro кафе.

LAVAZZA представя 2 иновативни идеи от кортовете на US OPEN

CHERRY COLD BREW LEMONADE
- 300 мл. Сироп Monin череша или вишна
- 400 мл. Готова лимонада
- Нарязани на парчета вишни
- 400 мл. Разредено cold brew кафе (1:1 cold brew към студена вода)
- Натрошен лед
Начин на приготвяне:
В голяма кана изсипете готовата лимонада и сиропа. Разбъркайте добре. Напълнете една чаша с натрошен лед и няколко парчета вишни. Допълнете с разреденото Nitro кафе.

LAVAZZA представя 2 иновативни идеи от кортовете на US OPEN

За Lavazza Group
Основана през 1895 година в Торино, италианската компания за кафе е собственост на семейството Lavazza от 4 поколения. Като една от най-важните компании в сектора, групата оперира в над 90 държави чрез дъщерни дружества и дистрибутори, като 64% от приходите идват от пазари извън Италия. Lavazza дава работа на общо 4 000 души с оборот от 1,87 милиарда Евро за 2018 г. (В своите финансови отчети към 31.12.2018 за първи път групата Lavazza декларира своите приходи и капитал съгласно международните счетоводни стандарти (IFRS)
Lavazza създава концепцията за блендирането – с други думи изкуството на комбинирането на различни типове кафе от различни географски региони – което продължава да бъде отличителна черта на повече от продуктите. Също така компанията има 30-годишен опит в производството и продажбата на системи и продукти за кафе в капсули. Lavazza е и първият италиански бизнес, предлагащ системи за капсули еспресо.
Компаниите, част от групата на Lavazza, включват френските Carte Noire и ESP (придобити съответно през 2016 г. и 2017 г.), датската Merrild (2015), северноамериканското кафе Kicking Horse (2017), италианската Nims (2017) и австралийската компания Blue Pod Coffee Co (2018). В края на 2018 г., след придобиване, бе създадено бизнес звеното на Lavazza Professional, което включва водещите сектори Office Coffee Sector (OCS) и вендинг системите Flavia и Klix.

Снимки:
1. NUTTY NITRO
2. CHERRY COLD BREW LEMONADE
Фото: Lavazza