Известни личности подкрепят кампанията "АЗ ХАРЕСВАМ БЪЛГАРСКИТЕ ТАНЦИ!"


*Световно street fashion show на 24.05.2015 утвърждава марката
"Made in Bulgaria"

Силвия Стоянова

На 19.05.2015 г. в Пресклуб БТА се проведе пресконференция във връзка с проекта RICHMART VINTAGE, чиято основна цел е създаването на световна PR и рекламна кампания за популяризирането на българската индустрия, туризъм, култура и утвърждаване на марката "MADE IN BULGARIA". В пресконференцията участваха:

  • ДАНИЕЛА ВЕЗИЕВА - заместник министър на икономиката;

  • ХРИСТО ДИМИТРОВ - хореограф, продуцент, основател на Национален фолклорен ансамбъл "Българе";

  • МАРТИН ЙОРДАНОВ - бизнес консултант и предприемач;

  • МАРТИНА МАРТИНИ - инициатор на проекта "RICHMART VINTAGE", 15 г. Маркетинг мениджър във фирма RICHMART и учи дистанционно средно образование във Флорида, САЩ;

  • ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ - водещ на пресконференцията и консултант на проекта.


Известни личности подкрепят кампанията


Идеята на кампанията е да популяризира "уникалното предложение", с което България да стане разпознаваема пред света - БОГАТСТВОТО НА НЕРАВНОДЕЛНИТЕ ТАКТОВЕ в българския фолклор. Част от кампанията е и конкретната инициатива известни личности и обикновени хора, живеещи в България и в чужбина да записват видеоклип с посланието: "АЗ ХАРЕСВАМ БЪЛГАРСКИТЕ ТАНЦИ!", както и да танцуват в клипа, ако желаят. До момента са пратени над 1000 клипа от над 60 страни по света. Сред известните личности от сферите на културата, бизнеса, политиката, които са подкрепили кампанията с видеоклип са (по азбучен ред): Александър Сано, Боби Шоу, Богдан Томов, Васил Василев - Зуека и Димитър Рачков, Графа, Деси Тенекеджиева, Десислава Банова, Джина Стоева, Иван и Андрей, Искрен Пецов, Левон Хампарцумян, Мадлен Алгафари, Михаела Филева, Николай Василев, Николета Лозанова, Петър Корумбашев, Христо Кидиков, Пендара Етно Проджект - Нина Николина, Екатерина Ангелова и Калин Вельов, Лейди Би, Силвия Кацарова, Теди Кацарова, Тони Димитрова, Трио Сопрано, Цветелин Атанасов - Елвиса, Цветелина, Яна Грудева и др.


Известни личности подкрепят кампанията


По време на пресконференцията г-жа Даниела Везиева зам. министър на икономиката, сподели: "Проектът RICHMART VINTAGE дава възможност на всеки да популяризира България и родната продукция, чрез българските народни танци. Екипът на Министерство на икономиката работим усилено, за да подкрепим българското производство. Приветстваме и подкрепяме тази инициатива, защото тя ни дава чудесна възможност всички заедно да рекламираме и утвърдим марката "МADE IN BULGARIA." Г-жа Везиева акцентира и върху това, че проектът всъщност показва механизмите за популяризиране на българското - в интернет, чрез дигиталния свят и с малко услилие, което изисква само да отвориш душата си и да запишеш клип.


Известни личности подкрепят кампанията


Относно икономическите измерения на проекта е важно да се отбележи, че продуктите на българските фирми се харесват в чужбина, но малкото информация за България създава огромна несигурност в потенциалните клиенти. Реализирането на проекта RICHMART VINTAGE ще подобри положителната разпознаваемост на България и това би помогнало на всички български фирми да продават по-лесно своите продукти в чужбина, както и да подобрят своите икономически показатели, а по този начин да се подобри и общият стандарт в България. Организаторите на проекта се надяват, когато българските фирми участват на световни изложения, потенциалните чуждестранни партньори да казват: "О, България, знам я! Аз харесвам българските танци!".


Известни личности подкрепят кампанията


Христо Димитров, отбеляза, че вече са водени разговори с представители на различни институции и на високо държавно ниво. Министърът на земеделието и храните г-жа Десислава Танева също е дала заявка, че ще подкрепи кампанията. Г-н Димитров съобщи също, че му предстоят срещи на най-високо държавно ниво - премиер и президент, където също се очаква подкрепа. Българските емигранти - около 40% от работещите българи (2,2 млн. работещи българи в чужбина и 3,2 млн. българи, работещи в България) - са огромен потенциал и възможност да се съдейства за популяризиране на проекта и утвърждаване на марката "MADE IN BULGARIA" в цял свят.


Известни личности подкрепят кампанията


Инициаторите на кампанията и конкретно нейният вдъхновител - 15-годишната Мартина Мартини отправят апел към всички българи по света да се включат в кампанията като заснемат клип на 24 май как танцуват българско хоро и го качат в интернет. Мартин Йорданов, като предприемач в сферата на модната индустрия, акцентира върху това как тази инициатива може да се превърне в СВЕТОВНО STREET FASHION SHOW и хорото, като едно нестандартно ревю, да покаже модата на улицата от цял свят. Българското хоро може да влезе и на световния моден подиум, защо не! Организаторите отправят и специален апел към абитуриентите, които със своя младежки ентусиазъм могат да се включат и да запишат клип по време на бала. Предвидени са и награди за най-атрактивните клипове. Специално за 24 май - Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост, Мартин Йорданов е създал 1 000 костюма с българския трикольор .


Известни личности подкрепят кампанията


Известни личности подкрепят кампанията


Кампанията за популяризиране на българските танци може да е начало за изграждането на един нов положителен имидж на страната, с многостранни, имиджови, икономически и културни ползи за България.


Известни личности подкрепят кампанията


Снимки:
1. Участниците в пресконференцията.
2. Мартин Йорданов показва сако с българския трикольор.
3. Мартин Йорданов, Мартина Мартини, проф. Любомир Стойков, Даниела Везиева и Христо Димитров (от ляво на дясно).
4. Мартин Йорданов, Мартина Мартини и Даниела Везиева (от ляво на дясно).
5. Даниела Везиева и Христо Димитров
6-7. Моменти от пресконференцията.
8. Лого на кампанията
Фото: © Хайлайф