“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те

Галина Кондова

“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те

23 април 2007 г. се превърна в специален ден за почитателите на красотата. За пета поредна година компанията “Рока България” проведе своя спектакъл, посветен на модния дизайн. Пролетният бал традиционно се състоя в Археологическия музей, което е потвърждение на идеята, че красотата е свързана с историческо обосновано развитие и неуморни търсения, каквато е и почти 100 годишната практика на компанията “Рока”.

За “Рока” е традиция да предоставя сцена за изява на най-добрите в дадена област: Дейвид Чипърфийлд, Рафаел Монео, Антонио Було в проектирането и работата със санитарен порцелан, а предишните създатели на колекции “Рока” са Милка Александрова - Бучи, Евгения Живкова, Мариела Гемишева, Виргиния Здравкова.

“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те

Тази година избраницата е поп-певицата и отскоро дизайнер Ирина Флорин. Сред гостите на бала се откроиха Карлос Веласкес - изпълнителен директор на “Рока България”, Веселин Симов - мениджър продажби и маркетинг на “Рока България”, доц. д-р Любомир Стойков, Димитър Цонев със съпругата си Марияна и дъщеря им Десислава, проф. Владимир Игнатовски, проф. Людмил Петков, дизайнерите Жана Жекова и Мариела Гемишева, Мирослава Цанева - мениджър на бутици “Aims-g”, бизнес-дамата Краси Богданова и др. Присъстващите на събитието първи имаха възможността да се докоснат до новата визия за женственост. Тя съчетава в себе си студената аристократичност на кралски двор от 19 век със закачливи детайли, заимствани от актуалния напоследък дух на 60-те. Същевременно обаче аксесоарите наподобяват уличния прагматичен casual стил и добавят функционалност на иначе строгите, като силует тоалети. Колекцията от 22 тоалета определено е сполучливо съчетание между история, мода и въображение.

“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те“РОКА ФЕШЪН”: Студен аристократизъм и ретро от 60-те

Ирина Флорин споделя: “За мен е истинско предизвикателство да пресъздам лукса и стила на Roca чрез магията на дрехата. Първокласният дизайн и смелите линии се превърнаха в моето вдъхновение. Създадох колекцията “Roca Fashion” с огромно удоволствие и я посветих на фината и чувствена жена с изискан вкус”.

Според философията на “Рока” артистите, които всекидневно създават произведения на изкуството, отлично знаят, че дизайнът съществува в неделима цялост. Именно поради това компанията, която е посветила дейността си на откриването и реализирането на изящни и естетически детайлизирани форми в областта на обзавеждането за баня, е съпричастна към всяка форма на естетика.

Снимки:
1. Веселин Симов - мениджър продажби и маркетинг на “Рока България” (вляво) и Карлос Веласкес - изпълнителен директор на “Рока България”.
2 - 6. Модели от колекция “Рока фешън” на Ирина Флорин.
Фото: © Архив “Рока България”