Испанската марка ZARA с повишени печалби тази година
Печалбата на марката Zara, собственост на испанския текстилен гигант Inditex, е нараснала с 1% за първите 6 месеца на 2013 г. - в сравнение със същия период от м. г. и е достигнала 951 млн. евро. Продажбите са нараснали с 6% и са достигнали 7,7 млрд. евро.
Но и производствените разходи на текстилния гигант са нараснали до 2,9 млрд. евро за сравнявания период. Inditex обхваща няколко вериги като Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho и Zara Home с общо 6 104 магазина /5693 година по-рано/. Като прогноза за второто полугодие фирмата залага ръст от 10% на продажбите. Резултатите на Inditex в световен план помагат на компанията да стои добре на пазара, въпреки условията в Испания, която не успява вече две години да се измъкне от мъртвата хватка на рецесията, а безработицата достигна 26,26%.
Първият магазин на Zara е отворен през 1975 в Ла Коруня, северозападна Испания, където и до ден-днешен се намира централата на компанията. 77-годишният основател на Inditex Амансио Ортега според сп. "Форбс" е трети по богатство в света с 57 млрд. долара. Той се оттегли от управлението на конгломерата през 2011 г. и остава Пабло Исла да води делата на компанията.
Източник: БГНЕС
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви