“ТАНЦУВАЩИ ПЛИСЕТА” ПРЕВЗЕМАТ МОДАТА

* Дизайнерът на словенската марка “Октобер” Урош Белантич вярва в богатството на славянското въображение и емоционалност

Галина Кондова

За пръв път в България най-известният словенски дизайнер Урош Белантич представи “Play pleats” (“Танцуващи плисета”) - колекция пролет-лято 2007 на модна къща “Октобер”. Официален представител на марката в нашата страна са бутици AIMS-G.

Вдъхновена от 20-те години на XX век и чарлстона, колекция пролет-лято 2007 на словенската модна марка “Октобер” комбинира традиционни форми и декорации с модерни плисета, строгата линия с по-леки форми, а силуетът е едновременно мек и строг. Традиционната поетика от началото на миналия век е комбинирана с изтънчен, женствен и модерен стил.

През сезона пролет-лято 2007 жената на “Октобер” е чувствена и забележителна, но същевременно е дръзка и флиртуваща. Историята на колекция “Play pleats” разказва за жена, която знае какво иска. Тя е убедена в действията си, самоуверена и уникална, а в нейната женска същност е отразена изкусителност и игрива чувственост.

Линията на облеклата е романтична, плавна и следва извивките на тялото. Дължината на роклите достига под коляното, а талията е ниска. Всекидневните рокли са леки, въздушни, а вечерните тоалети са дръзки и изкусителни, с изрязан гръб. Внимателно изработените детайли формират строги форми, но в действителност те разкриват чувствена линия. Отличителни детайли трансформират мъжката кройка при панталоните в нежен, женствен силует. Те са два типа - плътно прилепнали или с широки крачоли и са подходящи за градската жена, която предпочита перфектна кройка и комфортни форми.

“Октобер” традиционно използва качествени материи от най-висок клас – коприна, мохер, кашмир, сатен, естествена кожа. Марката използва и нови платове като съчетанията на вълна и коприна, памук и кашмир. Роклите са изработени от 100% копринено жарсе, а панталоните - от престижни памучни материи. През този сезон актуални са класическото черно, чисто бяло, лимонено жълто, телесен цвят в светли нюанси, тъмно виолетово, нежно кафяво. Характерно е използването на различни цветови акценти в изчистени тоналности, което позволява лесното им комбиниране и съчетаване.

Влиянието на 20-те години на XX век се наблюдава и при аксесоарите - тиара с пера , златни бижута в комбинация с пера и др.
Ревю-спектакълът на словенския дизайнер Урош Белантич очарова модните специалисти и почитателите на стила и оригиналаната визия. Специално за шоуто заедно с дизайнера от Словения пристигнаха лицето на марката, както и словенски топмодели. Урош Белантич беше придружен и от Алиаш Финк - мениджър-продажби на “Октобер”.

Сред гостите се откроиха представители на Словенския бизнес-клуб в България, Весела Драганова, Донка Ганева и Любомир Стойков - председатели на Академията за мода, Миглена Ангелова, Ваня Червенкова, Юлияна Дончева, Весела Нейнски, Даниел Боримирови и съпругата му Афродита, Цанко Цветанов и съпругата му Теодора, Дора Блек - генерален директор на “Триумф Интернационал (София)”, дизайнерките Албена Александрова, Жана Жекова и Мария Недкова, Деси Банова и др. Нона Йотова изпълни песни от своя репертоар, издържани в духа на “Октобер”.

Урош Белантич: Съвременната мода е глобално средство за комуникация, което се поддава на различни влияния. Миксирането на всички тези влияния формира нейната основна същност. Един от основните проблеми на модата обаче е липсата на съдържание; вярвам, че красотата е единственото възможно съдържание. Не възприемам дрехата като средство за прикриване на недостатъци или подчертаване на предимства. Възхищавам се на жени, които уверено обгръщат скъпото облекло около тялото си.

Винаги съм вярвал в богатството на славянското въображение и в капацитета на нашата емоционалност. Благодарение на нашето уникално историческо и културно минало можем да преодолеем и най-амбициозното творческо изпитание.

AIMS-G boutiques

През 2005 г. фирма AIMS-G с мениджър Мирослава Цанева навлиза в света на модния бизнес и започва сътрудничество предимно с млади български дизайнери. Основната цел е да се стимулира техния многообещаващ талант. Работата с младите творци дава повод за оптимизъм по отношение бъдещето на модата в България.

Постепенно се ражда концепцията за т.нар. славянска мода – професионално издържана и съответстваща на всички световни стандарти, но и по своему чувствена и различна. Срещата със словенския дизайнер Урош Белантич не е случайна – България и Словения са две държави от бившия социалистически блок, с много общо помежду си, но и с разлика по отношение на икономическото си развитие. Словения не само догонва, но по редица икономически показатели дори изпреварва някои от по-старите страни-членки на Европейския съюз. Подобно скоростно развитие впечатлява и в колекциите на модна къща OKTOBER – всяка следваща е по-добра от предишната, всяко ново хрумване е усъвършенствано продължение на утвърдената концепция.

Представянето на обещаващия и впечатляващ дизайнер Урош Белантич пред модните ценители в България, утвърждава нова концепция за източноевропейската мода и за нейната естествена принадлежност към световната мода.

В този смисъл екипът на бутици AIMS-G работи и по други проекти, с които ще изненада естетите у нас. Бутици AIMS-G представят световноизвестни марки сред които аксесоарите на словенската дизайнерка LARA BOHINC, слънчевите очила с марката LINDA FARROW VINTAGE, кашмирените плетива на ROBERTO COLLINA и други, утвърдили се с безкомпромисно качество и стил.


Снимки:
1. – 12. Модели на «Октобер» - пролет-лято 2007.
13. Урош Белантич и Мирослава Цанева приемат овациите на публиката в Радисън САС Гранд Хотел.

Фото: © Мел

 

© Любомир Стойков
Всички права запазени!