Луди по лукса


Луди по лукса За лукса няма криза - пласментът на маркови артикули бележи истински бум. Особено търсени са луксозните стоки Made in France. Супер-богатите се редят на опашка за дамски чанти срещу "скромната" цена от 5.000 евро...

Жените сякаш са луднали по чанти на френската марка "Луи Витон". Магазините на изисканата фирма са принудени дори да затварят сега един час по-рано - за да не останат без стока по време на големите коледни покупки.

Конкурентът "Ермес" също не може да овладее напора на отбраните клиенти. Който иска да се сдобие с чанта за над 5.000 евро, трябва да чака до 2 години! С други думи: след най-тежката криза в своята история и след срив на оборота с почти 9 процента, френският бранш за луксозни артикули се съвзема блестящо. Маркетинговите отдели свършиха чудесна работа, още повече че клиентелата в Далечния изток свързва лукса Made in France с френската култура и парижкото обаяние.

Луди по лукса Богатите и супер-богатите в Япония, Хонгконг и най-вече в Китай харчат с охота за продукти на нашумелите френски фирми многократно повече от реалната цена, отговаряща на производствените разходи. Според преценки на анализатори, браншът прибира като печалба цели 40 процента от оборота, а може би и повече...

Лъвският пай отива у френски фирми. Лидерът в бранша е империята LVMH, към която принадлежи и "Луи Витон".

Съвсем скоро гигантът ще погълне и браншовия бисер "Ермес". Понастоящем LVMH се котира дори по-високо от химическия концерн BASF или производителя на автомобили Даймлер.

Бернар Арно, който притежава 47 процента от акциите на този гигант, може да очаква за 2010 печалба от порядъка на 5 милиарда евро. /БГНЕС