Zara навлиза в кибер-пространството



Zara навлиза в кибер-пространството Най-големият европейски магазин за дрехи, испанският Inditex, изложи водещата си марка Zara онлайн, където ще се конкурира с другите модни гиганти, които вече имат утвърдени позиции в киберпространството.

Виртуалният бутик на Zara ще бъде достъпен от четвъртък за избраните европейски пазари – Испания, Германия, Франция, Италия, Португалия и Великобритания.

От 2011 г, европейските модели ще достигнат и САЩ, Япония и Южна Корея. Марката обаче ще трябва да се справи с конкуренти като американските магазини Gap, които са онлайн от 1997 г, а на 16 август разшириха услугата си до 55 страни.

Шведската H&M, вторият по големина европейски моден гигант, продава онлайн от 1998 г в седем страни, включително Германия. H&M планира да навлезе на друг голям пазар, Великобритания, на 16 септември.

Късното навлизане на Zara на онлайн-пазара може да е изненада, но е възможно и експертите на фирмата да са предвидили нарастване на покупките на дрехи по Интернет. Скорошно проучване на Nielsen в 55 страни показа, че дрехите са най-популярния продукт онлайн, като отстъпват само на самолетните билети и изпреварват книгите. Zara заявява, че иска да "пресъздаде в Интернет изживяването на купуването на дрехи в нашите бутици". Абсолютно всички продукти ще бъдат достъпни на същата цена, като в обикновените магазини на фирмата, чиято страница във Facebook вече има 4,4 милиона фенове. /АФП