Увеличават се продажбите на луксозни стоки на LVMH


Увеличават се продажбите на луксозни стоки на LVMH Чанти "Louis Vuitton", шампанско, парфюми "Christian Dior"... Световният гигант в лукса LVMH обяви ръст в продажбите с 16 % през първото шестмесечие и скок в нетната печалба с 53 %, знак за забравена криза от 2009 и увереност за резултатите през 2010.

През първите три месеца на миналата година веригата в контекста на световната икономическа криза стана свидетел на спад в нетните си приходи с 23 %. От януари до юни 2010 продажбите са достигнали 9.099 милиарда евро и нетната печалба достига 1.050 милиарда евро. Тези резултати, след съобщението на 20 юли за силно нараснали продажби на едни от основните конкуренти на веригата, Hermès, с 22.8 % до 1.07 милиарда евро свидетелстват за възстановено здраве на сектора, който пострада по време на кризата.

Възстановяването започна в края на 2009. За първото полугодие на тази година всички отдели на LVMH регистрират двуцифрени постижения като при вината и спиртните напитки ръстът е от 21 %. Само при шампанското увеличението в продажбите е с 23 % за същия период. Модата и обработените кожи също регистрират скок, с 18 %.

Емблематичната марка Louis Vuitton на групата се радва на силно доверие. Продажбите по света също са в подем, в нови пазари като Китай, както и в традиционни като САЩ и Европа. /АФП /БГНЕС