„СТРИЙТ” СТИЛЪТ И НЕБРЕЖНАТА ЕЛЕГАНТНОСТ
ДОМИНИРАТ ПРЕЗ ТОЗИ СЕЗОН

* Българските модни къщи се придържат към световните тенденции

Здравка Кърджанова

Какви са актуалните за сезона тенденции и акценти при българските модни къщи? Обещахме да ви отговорим на този въпрос, като проследим по–подробно колекциите, които стилистите демонстрираха по време на едно толкова значимо и емблематично за родния моден дизайн събитие, каквото е премиерата на „Алманах на българската мода 2006” с автор и съставител доц. д-р Любомир Стойков.

Едно от първите дефилета показа най-актуалната колекция очила – слънчеви и диоптрични - с марката „Квят”. Очилата впечатляват с многоцветни рамки и оригинални форми, прилягащи на всеки тип лице. За кратко време българската марка се превърна в символ на самочувствието на българката, оправдано от шикозната и модерна визия на моделите, както и от качеството на световно ниво.

Модна къща “Тани” с дизайнер Таня Методиева предлага елегантни облекла в разнообразни и умело създадени комбинации между дължини, материи и запомнящи се детайли - поли–балони, поли от 16 части, корсети, болера, драперии с тюл и сатенирани ленти и материите като шифон, тафта, тюл, органза, жакардово ламе, еластичен сатен, еко-кожа и пайети. Колекцията елегантни тоалети е ориентирана към абитуриентската кампания на 2006-та година.

Акцентите върху облеклата на “Мирo” придават завършеност на визията на жената без възраст, която не се страхува да бъде различна. Изборът е между стрийт-визия, всекидневен стил или елегантни тоалети. Марката въвежда нова тоналност, която се различава от актуалната през сезона палитра и провокира въображението.Търсят се уникални комбинации между цветове и материи, използват се аксесоари, които допълват тоалета, придават му изтънчена елегантност и стил.

Стилът на модна къща “Люсил” с дизайнер Людмила Гигова е непрестанно търсене на хармония между изкуството и дрехата. Модните за сезона цветове и изчистената линия правят облеклата на “Люсил” удобни и приятни. В официалния тоалет линията е разкрепостена, женствена и елегантна. Използван е ефектът на скъпите материи и интересни акценти, които ще придадат лукс на всеки празник.

Амбицирана от световната висша мода, “Ирида” създава и налага стил, верен на класиката по един предизвикателен начин, впечатляващ с младежка ултимативност и собствен експресивен почерк. Тоалетите не подлежат на точна, стандартна дефиниция и се открояват със своята нестандартност. Въпреки това са с изчистена линия, елегантен силует, подчертават динамичния и авантюристичен дух. Те се утъждествяват с желанията и мечтите на всяка жена, носят едно послание за елегантност, сексапил и изисканост.

Модна къща "Силвен" е създадена в края на 2000 година от нейния дизайнер Силвена Рибарова. Младата и амбициозна стилистка разработва моделите си в малки серии в стил „стрийт фешън”. Акцентира на детайлите: пайети, камъни, ширити, перфектното качество и загадъчната провокация при облеклата. Те са предназначени за жените, открили своята индивидуалност в изобилието от стилове и модни тенденции. Работи винаги с актуални за сезона цветове и материи: деним, изкуствени и еко кожи, джинси, плетиво, придаващи фриволност и елегантност на моделите.

„Гизиа” е елитна марка, наложила се в престижните бутици на Европа, Америка, а отскоро – завоювала позиции в скъпата столица и изгряваща перла на модата – Москва. Оригинална, стилна и елегантна, използваща най-атрактивните материи и залагаща на младежка визия, както и на подчертан сексапил. С „Гизиа” жената просто е незабравима.

Снимки:
1.–2. Модели на очилата „Квят”.
3.-4. Модели на модна къща „Тани”.
5.-6. Модели на модна къща „Мирo”.
7.-8. Модели на модна къща „Люсил”.
9.-10. Модели на модна къща „Ирида”.
11.-12. Модели на модна къща „Силвен”.
13.-14. Модели на турската модна къща „Гизиа”.

Фото: © Самуил Милев

© Любомир Стойков
Всички права запазени!