Fashion Stake разтърсва света на модата

Fashion StakeПоявата в Интернет на инициатива, наречена Fashion Stake в близките седмици цели да разтърси модната индустрия, по начина по който размяната на файлове peer-to-peer промени света на музиката.

Fashion Stake ще позволи на потребителите директно да финансират модни дизайнери чрез разглеждане на онлайн колекции и получавайки дялове в замяна на кредити за купуване на дрехи.

Участниците в процеса могат също да обменят идеи с дизайнери и да гласуват за колекции.

Моделът, вдъхновен от Интернет-базирани социални медийни мрежи като Twitter и Facebook навлиза в растящ бизнес модел, наречен “източник тълпата“, при който предприемачите отиват директно при клиентите за съдържание, спонсориране и разпространение.

Даниел Гулати, изпълнителен директор на компанията и студент в Бизнес училището на Харвард, където проектът се е родил заявява, че креативни индустрии с високо участие излизат от модела “вратар“, при който ръководните лица в компаниите решават какво потребява публиката. “Смятаме, че това може да бъде истинска промяна на играта“, заявява той.

“Това, което правим основно, е че пренасочваме процеса към феновете и елиминирайки напълно разпространителите“.

Защитници на този бизнес модел твърдят, че той предлага на потребителите по-евтина, по-гъвкава алтернатива и дава свобода на творците да заобиколят големите корпорации.

Нюйоркската дизайнерка Алтеа Харпър заявява, че новият модел може да й помогне да намира финансиране, което е твърде оскъдно след финансовата криза, а също и да се пропуснат прекупвачите и разпространителите.

Олга Видишева, бивш модел и анализатор на “Goldman Sachs“ очаква с нетърпение да използва Fashion Stake. “По правило нямате достъп до начинаещи дизайнери. Те преминават през много затруднения докато сключат договор със Saks или Bloomingdale“, казва Видишева, която харчи няколко хиляди долара годишно за облекла. /Ройтерс