Модата plus-size страда от кризата

    Модата plus-size страда от кризата

Размерът на женските дрехи с всяка изминала година се увеличава, но на клиентките на моделите plus-size им се наложи да затегнат коланите: глобалната рецесия оказа много негативно въздействие на модата като цяло и на дрехите plus-size в частност.

Според данните на изследователската компания NPD Group, пазарът на женски дрехи в САЩ се е свил с 5%, а пазарът на дрехи голям размер – почти с 10% в сравнение с данните за същия период на миналата година.

Междувременно, повече от половината американски жени, както твърдят експертите, си купуват именно дрехи с голям размер.

В момента колекциите с дрехи plus-size могат да се купят главно по интернет заради отказа на някои от големите вериги да ги продават в своите магазини. Други, като популярната марка H&M въобще се отказаха от този пазар. Глобалната рецесия сведе до нула опитите на различни марки да пуснат наистина модни дрехи с голям размер. БГНЕС

Вашингтон / САЩ