Джереми Скот стартира с Хюндай колекция от рециклирани материали

Американският моден дизайнер Джереми Скот, който през март тази година се оттегли от поста творчески директор на Moschino след 10 години, представи модна колекция с корейската автомобилна компания Хюндай, създадена от ненужни автомобилни елементи.

Джереми Скот

Сътрудничеството е част от програмата на Хюндай Re:Style – инициатива, която се провежда вече четвърта година и в рамките на която водещи международни модни дизайнери преработват автомобилни отпадъци в модни артикули. Проектът стартира през 2019 г. в Ню Йорк с Мария Корнехо, която създаде облекло от износен плат, използван за автомобилните седалки. През 2020 г. Хюндай си сътрудничи с шест дизайнери в Селфридж в Лондон, а през 2021 г. – с Leclaireur в Париж и Boontheshop в Сеул.

Джереми Скот стартира с Хюндай колекция от рециклирани материали

Тазгодишното сътрудничество има за цел „да разчупи стереотипите за устойчив дизайн“, обясняват от Хюндай, тъй като Скот е използвал изхвърлени материали от електромобилите на корейската марка като волани, предпазни колани, задни светлини и чистачки, заедно с отпадъчни платове, за да създаде колекция висша мода.

„Когато Хюндай се обърна към мен, се почувствах едновременно удостоен с чест и предизвикателство. Харесва ми идеята да изработя нещо с материали, които никога преди не съм използвал. Остатъците от задните светлини и предпазните колани определено бяха първи, но това показва, че с творчество можеш да вдъхнеш нов живот на всичко“, казва Джереми Скот. „Мисля, че целта е самите дизайни да говорят за красотата на нашата планета и за мисията да я опазим и съхраним“.

Джереми Скот стартира с Хюндай колекция от рециклирани материали

Колекцията ще бъде представена на изложбата Re:Style в Seongsu Ap Again в Сеул от 23 март до 9 април. Изложбата ще покаже и всички архивни експонати на Re:Style заедно с гамата електрически автомобили на компанията във връзка с пускането на Kona EV.

Джереми Скот стартира с Хюндай колекция от рециклирани материали

Според старши вицепрезидента и глобален главен маркетинг директор на автомобилната компания колекцията на Джереми Скот показва, че голяма част от това, което изхвърляме, може да бъде използвано отново с друго предназначение и да се превърне в нещо красиво. Те се надяват да продължат да разказват заедно история за устойчивост по уникални начини и да предават визията за електрификация и иновации.