Пролет/лято 2022 тенденции при мъжкото облекло

За пролет/лято 2022 традиционните правила за мъжко облекло са преразгледани и преосмислени, тъй като дизайнерите се възползват от духа на времето и насочват мисленето и ценностите на днешния потребител. Темите около половата идентичност, съзнанието за оконата среда и културата на протеста са ключови за аудиторията от поколението Z, докато стиловете и дизайните от миналото са обновени със свежи идеи за съвременния младежки пазар.

Men's wear 2022

Спорт

И тук е илюстрирана тенденцията в модата да се наруши границата между половете. Според Vice, 41% от поколението Z се идентифицират в средата на мъжката към женската скала, a 48% оценяват марки, които не се класифицират по пол (HBR – Харвард Бизнес Ревю). Именно тези потребителски перспективи движат идеята за изцяло полово неутрално облекло. Както Силвия Вентурини Фенди описа колекцията си: „В момент, в който нашата свобода изглежда има граници, мисля, че е и моментът да я поощрим, така че наистина исках да дам чувство на свобода на мъжа. Мисля, че е време да се прекъснат границите." Полово неутралната спортна тенденция съчетава модата със спорта, продължавайки процеса на интеграция, който издига традиционните спортни облекла до нови висоти.

Men's wear 2022

Бунт

Чувството за бунт поддържа мъжкото облекло, докато поколението Z продължава да изучава тяхната неизменна съпротива, съпротива срещу забързания масов консуматорски дух, който е създал екстремни преразходи на модата. В известен смисъла се провежда екофокус за всеки артикул, който се рециклира, преработва или се прави от брак. И все пак остава усещане за избор, внимание и грижа, дори сред бунтовната чувствителност.

Men's wear 2022

Мек комфорт в официалното облекло

Тази тенденция означава, че вероятността от необходимост от официално облекло ще е по-малка. Ултрамекият комфорт в облеклото по време на пандемя е издигнат до нови луксозни висоти.

Занаятчийството в областта на облеклото, експертите и знанията по шеф и кройка, свързани с миналото, са запазени, докато в същото време са отхвърлени предварително създадени правила за форма. Алесандро Сартори, творчески директор на Zegna, заяви, че „занаятът изцяло е преминал от класическите шивашки форми към тези нови форми ... в основата на всичко комфортът е станал ключов.“ „Съобразено с нуждите на днешния ден“, както отбелязва неговото предаване.

Men's wear 2022