Dior – висша мода Есен 2021

Шоуто на Dior на Мария Грация Киури за Есен/Зима 2021 възстановява ценностите на висшата мода след този период на ограничения, когато колекциите ѝ бяха представени главно чрез филми. Това беше първото представяне на модната къща с публика на живо от февруари 2020 насам.

Важността на плата става формалност, докато скритият език на бродерията се изразява в проект, който се превръща в представление. Енергия, наподобяваща поетично удоволствие, в пресечната точка на стил, движение и отношение. Чрез изследване на текстила серия от парчета, включващи асортимент от карета, туиди, текстури и различни размери в черно и бяло, демонстрират иновативни конструкции на основи и вътъци.

Тази колекция Dior висша мода Есен/Зима 2021-2022 от Мария Грация Киури се провежда в необикновен контекст. Завръщането към „присъствието“ предполага насочване на вниманието към същността на осезанието. Преводът на тази същественост във виртуалната епоха означава и преосмисляне на бродерията: не просто като декоративен орнамент, а като елемент, свързан с усещането за зрение и допир.

Книгата на текстилната художничка и куратор Клеър Хънтър „Нишки на живота“ изигра основна роля в тази колекция по отношение на привличането на критичното усещане към необходимата стойност на тъкáнето и бродерията - два занаята, които Мария Грация Киури цени като предаватели на паметта и жестове на защита, грижи и заявление.

Произведението Chambre de Soie, създадено от френската художничка Ева Жоспен, осигурява фон за шоуто с бродерии, изложени на живо по стените, напомнящи вдъхновеното от Индия Salle aux Broderies в двореца Колона в Рим. Това творение служи като ценен декор за представяне на рокли с великолепни плисета, ръчно изплетени верижки, които съставят шарки по тялото в цветове, скъпи на мосю Диор като светло синьо или телесно. Не забравяйте и зелената рокля с невероятна бродерия.

Колекцията предизвиква неподозирани желания и разкрива съществуването на това, което не сме знаели. Не е ли това ролята на авангарда? Да направи видимо това, което човек не вижда. Да определи чрез художествената практика копнежите на един свят в средата на дълбока трансформация.