Мъжката оптимистична колекция на Hermès Пролет/Лято 2022

Hermès се върна на модния подиум

Трябваше само да гледате предаването на живо на Hermès, за да видите колко благодарни бяха посетителите на модни ревюта последния уикенд на юни в Париж, че са отново на модно шоу на живо. Там бяха няколкостотин от тях, събрани навън в двора на Mobilier National, гледащи развълнувано модното ревю под проливния дъжд. За всички грандиозни филми, които гледахме по време на пандемичния период (бяха включени много продукции на Hermès), никое дигитално или кинематографично изживяване не може да замени усещането от ревю на живо: атмосферата, вълнението, музиката, движението. И така, обличаме безплатните пончота, осигурени на влизане, и нека да вали.

Véronique Nichanian го нарече „нова елегантност“

В известен смисъл боговете на времето не биха могли да го планират по-добре. Подкрепена от колективния спомен за това, което сме преживели, колекцията на Véronique Nichanian се характеризира с безспорен оптимизъм, изразен в супер леки, супер ярки и супер небрежни дрехи, които създадоха усещане за стремеж към тях. Разбира се, те се разхождаха под дъжда, но с оптимизъм и решителност, които бяха толкова заразителни. „След Ковид мисля, че ще намерим нов начин да се обличаме. Ще преоткрием начина да се обличаме съблазнително и умно, но по същия начин, запазвайки комфорта и усещането за нови материи. Мисля, че измисляме нова елегантност“, каза тя след шоуто.

Подходящо за след пандемия

По време на локдауна, колекциите, които Nichanian представи дигитално, имат друг смисъл. Те отразяват установеността, безвремието, качествата и изменението на ценностите, което много хора преживяха през този важен момент във времето. Сега, когато нещата изглежда вървят нагоре и усещаме връщане към нормалността, дрехите, създадени от Nichanian, се смятат за по-подходящи от всякога. От финия чар на нейните щамповани копринени топове до ярко очертаното удобство на широките специални панталони, колекцията постигна баланс между сдържаност и разкош, които изглеждаха точно на място. Добавете към това подаръка на Nichanian - анораци „двe в едно“, тъй като са с две лица, т.е. могат да се обръщат от двете страни.

Снимачната площадка е създадена от Сирил Тесте

Подобно на дигиталните презентации на Nichanian, тази, която бихте могли да наречете phygital (комбинация от физическа и дигитална), е създадена в сътрудничество с театралния режисьор Сирил Тесте, който преустрои двора на Mobilier National с триъгълна платформа, оградена от екрани, в непосредствена близост до публиката на живо. В чест на живото излъчване на шоуто, масивните екрани показваха всеки ъгъл, от който се заснемаха моделите, докато се разхождат, създавайки навън ефектна цифрова къща от огледала, която беше много вълнуваща. „Това е инсталация за модния подиум“, обясни Nichanian сияейки. „Просто се чувствам толкова щастлива да се срещна с хора отново и отново да има подиум.“

Nichanian вярва в оптимистичното облекло

Запитана дали вярва в силата на оптимистичното облекло, Nichanian не се поколеба. „Да разбира се!“ Тя направи жест на облечената с пончо тълпа от посетители около нея: „Аз съм с оптимистични хора, точно тук под дъжда!“ За гостите ѝ усещането беше взаимно. Може да е трудно да изразите с думи емоционалния аспект на ревюто на живо, особено за марка като Hermès, която не се опитва да натисне емоционалните ви бутони с грандиозни продукции или сантиментални саундтраци. Но макар че Nichanian не са от типа шоута, които карат хората да плачат, има нещо толкова специално в представянето на Hermès. Модна институция, която не бихме пропуснали за нищо на света.