Мотото на Седмицата на модата в Ню Йорк е промяна

Мотото на Седмицата на модата в Ню Йорк е промянаДизайнерът Марк Джейкъбс намали три пъти броя на гостите на ревютата си, Бетси Джонсън и някои други моделиери се отказаха от разточителните дефилета: Седмицата на модата есен-зима 2009-2010 г. в Ню Йорк се открива утре и нейният лайтмотив е "промяна".

Луксозната марка Fortunoff обяви фалит, Есте Лаудер съкращава 2000 работни места, Macy's - 7000, изпълнителният директор на френската марка LVMH Бернар Арно съобщи стагнация на печалбите, но през четвъртото тримесечие на 2008 г. приходите са се увеличили, а през тази година ще бъдат отворени още 25 нови магазина. Италианският дизайнер Джорджо Армани също открива нов бутик на четири етажа на 4000 кв м площ на 18 февруари на престижното Пето Авеню, в който ще бъдат изложени най-луксозните му колекции и линиите "Армани Джийнс". В свят, където свръхконсумацията вече е на изчезване, качеството се превръща в лайтмотив.

Броят на дизайнерите, които ще представят свои колекции на Седмицата на модата в Ню Йорк, намаля спрямо 80-те стилисти, които се изявиха през септември м. г. Но те все пак ще бъдат над 70, сред които и редовните участници Ралф Лаурен, Диан Фюрсетнберг и Калвин Клайн. Ще има и много дебютанти като ливанския дизайнер Джордж Шакра. Някои дизайнери обединиха бюджетите си и ще представят съвместни ревюта, като Мара Хофман и Серджо Давила. Други ще представят колекции, състоящи се от 25-30 модели, а не както обикновено 30-40. Дизайнери като Марк Джейкъбс, който никога не фигурира в официалния списък и обикновено кани около 2000 души, сега е намалил броя им до 700. Много от поканите са били изпратени в черни пликове, изразяващи оскъдица и дори скръб. "Нашата компания възприе думата промяна, време е да се променим", заяви вицепрезидентът на Седмицата на модата Ферн Малис. "Модната индустрия е от жизнено важно значение за икономиката на Ню Йорк, в нея са заети 175 000 души и тя представлява милиарди долари в заплати и приходи всяка година. Да рекламираме Седмицата на модата и да и гарантираме успех в дългосрочен план е още по-важно в тези трудни времена", заключи и кметът на Ню Йорк Майкъл Блумбърг. БГНЕС

Ню Йорк / САЩ

Снимка © БГНЕС