Гардеробът е прозорец към вътрешния свят на човека - интервю с д-р Дженифър Баумгартнер за връзката ни отвътре навън с облеклото

Днес ще ви представим д-р Дженифър Баумгартнер (д-р Би) - психолог, анализиращ човешките навици и тенденциите по отношение избора на облекло. Тя ръководи своя консултантска фирма (InsideOut) и се е специлизирала в лечението на депресии, тревожност, зависимости и хранителни разстройства. Дженифър работи с водещи медии (радиа, вестници, телевизии), давайки информация на хората как да подобрят психическото и физическото си здраве.

Гардеробът е прозорец към вътрешния свят на човека - интервю с д-р Дженифър Баумгартнер за връзката ни отвътре навън с облеклото
- Д-р Баумгартнер, бихте ли се представили на нашите читатели?

- За моите пациенти, аз съм клиничен психолог, който лекува депресия, тревожност, зависимости и психични разстройства. За моите клиенти, аз съм моден консултант, който изследва вътрешните причини за избора на облекло. Изучавам защо хората си набавят, комбинират и съхраняват/организират дрехите си по определен начин, с цел да науча повече за тях. Чрез моя бизнес, InsideOut, аз помагам на хората, медиите и брандовете да разберат защо хората правят това, което правят по отношение на начина си на обличане.


- Автор сте на книга озаглавена "Вие сте това, с което сте облечени". Моля, разкажете ни повече за цялата идея и за извлечените заключения.
- Въз основа на моя опит, аз идентифицирах 9 основни трудности, които хората срещат по отношение на облеклото, възможните вътрешни причини за тях и техники, чрез които да им повлияем отвътре навън. Често начинът на обличане се корени в нещо много по-дълбоко, от това, което първоначално сме смятали за причина и ако можем да идентифицираме психологическите компоненти, тогава можем да създадем промяна и в гардероба и в живота на човека.


- Вие казвате: "Вашите дрехи разкриват повече за вътрешния ви свят отколкото може би осъзнавате". Смятате ли, че хората разбират това?
- Мисля, че хората често са психологически чувствителни и осъзнават, че всички поведенчески прояви, като спане, хранене, трениране, обличане и т.н., често имат по-дълбоки корени, от това което виждаме на повърхността.


- Смятате ли, че външният вид е също толкова важен за мъжете, колкото и за жените?
- Да - и двата пола могат да извлекат ползи от добрия си стил на обличане.


- Как господата могат да бъдат сигурни, че са открили собствения си най-добър външен вид?
- Всичко започва с вътрешната им увереност във визията. Също така аз винаги окуражавам хората да избират външния си вид от здравословна психологическа перспектива, а не борейки се срещу или опитвайки се да прикрият нещо. Например, купувайте дрехи, които работят ЗА вашето тяло, вашия бюджет, вашия начин на живот, вашите предпочитания и вашето щастие, а не за нечии чужди.


- В мъжката мода, костюмите по поръчка са особено актуална тенденция напоследък. Мислите ли, че заради нея повече мъже започнаха да се обличат по-добре?
- Първо, смятам, че тази тенденция позволява на мъжете да имат повече творчески контрол над това какво ще облекат. Те се наслаждават на процеса и получават модели, които няма да видят и в нечии чужд гардероб. Второ, след появата на бързата мода, при която в кратки срокове се произвеждат зле изработени "модерни" дрехи в големи обеми, само за да бъдат изхвърлени от потребителя скоро след покупката, купувачите се интересуват още повече от високото качество и персонализираните модели.


- Какво е цялостното ви мнение за Бързата мода и за възможностите, които предоставя и на производителите и на клиентите?
- От една страна, клиентите могат да си купят модерни дрехи бързо и евтино. От друга страна обаче, тези тоалети са с ниско качество и се изхвърлят по-бързо, отколкото можем да им намираме втори дом.


- Какво бихте посъветвали студентите по мода и младите дизайнери, за да бъдат по-успешни в модния бизнес?
- Направете свое проучване и открийте какво искат купувачите, след това използвайте креативността и страстта си, за да ни дадете нещо, което има вашия отличителен почерк. Намирам, че повечето хора искат качествени продукти, които едновременно пасват на начина им на живот, но и не ги правят да изглеждат като всички останали. Ние сме жадни за изобретателност, която да продължи, а не за тенденциите, които са мимолетни!

За да научите повече за д-р Баумгартнер посетете: Jennifer Baumgartner