Хората се чувстват непълноценни, ако статусите им не будят интерес

Хората се чувстват непълноценни, ако статусите им не будят интетерес Липсата на социално участие във Фейсбук кара хората да се чувстват непълноценни, показва ново изследване.

Освен това колкото по-малко реакции получават хората за статусите и фотографиите си, толкова по-изключени и невидими се чувстват. Избягването на социалната мрежа дори може да доведе до по-ниско самочувствие и усещане за изгубен контрол.

Резултатите идват от ново изследване за това как Фейсбук се отразява на чувството за социална принадлежност, което засяга възгледите за живота, самотата и самоуважението. И начинът редовните потребители на социалните мрежи да избегнат подобни чувства е да останат активни и да участват.

Изследването е публикувано в списание Social Influence. То е ръководено от д-р Стефани Тобин от факултета по психология към университета в Куинсланд. Изследователите провели две изследвания на пасивни потребители на Фейсбук и на отбягването с цел да анализират как хората биха се почувствали, когато преднамерено избягват социалната мрежа.

В първото изследване била проучена група, която често поства във Фейсбук. По време на проучването половината участници поствали активно, а другата половина била инструктирана да наблюдава пасивно постовете и статусите на приятелите си. Изследването установило, че участниците, които не поствали два дни, се чувствали по-нещастни.

Във второто проучване, група участници използвала анонимни акаунти в контролирано пространство, където участниците били помолени да постват и да коментират постовете на други хора във Фейсбук. Но половината участници в групата не получавали никаква обратна връзка. И в двата случая участниците били разпитвани за усещането си за принадлежност, пълноценно съществуване, самочувствие и контрол след експеримента.

Пасивните и отбягваните потребители се чувствали изключени, невидими и маловажни в сравнение с активните потребители. Отбягваните потребители имали също така по-ниско самочувствие и контрол.

БГНЕС