Постановката в Народния театър е първото в света
поставяне на театрална сцена на великата творба на Боб Фос. А това
изправи пред предизвикателства всчки елементи от спектакъла,
включително и дизайна и сценографията.
Главна роля в разработването на разкошните дамски тоалети на главните
героини в продукцията изигра младата дизайнерка Аля Милушева.
Най-голямо предизвикателство бе гардеробът на героинята на Елена Петрова. В ролята на Смъртта тя трябваше да изглежда нереална и
далечна, но и напълно различна от клиширания образ с черни одежди и
изпито лице, разказа Аля. Това е и моделът, даден от самият Боб Фос в
оригиналния мюзикъл – там смъртта е бяла и красива. Главният
герой на мюзикъла флиртува с нея, тя го привлича, а с това –
и публиката. Ето защо визията на героинята се отличава от останалите
женски персонажи с изчистени линии, сложни и съвършено изпълнени
кройки, матирани тъкани и ярки, забелязващи се акценти.
Костюмите на водещите женски персонажи са пищни в типичния стил на
Астела – с много цвят и настроение.
Първият момент от „обличането” на спектакъла е и от
ключово значение в целия сюжет, разказа режисьора Борис Панкин. Това е
сюрреалистичния филм, който главният герой снима насън. В него участват
трите най-скъпи на сърцето му жени - съпругата (Аня Пенчева), дъщерята
(Марта Кондова) и любовницата (Антоанета Добрева – Нети и
Жени Александрова в паралелния състав на продукцията).
Роклите им силно изпъкват на фона на черния декор. Аня Пенчева е
облечена в достолепна тежка рокля в цвят шоколад, Марта е с ярък
закачлив тоалет, а Нети е в предизвикателна рокля в цвят салмон със
сложна украса и кройка.
Тази сцена представя всички основни героини в пълноцветния блясък на
тоалетите на Аля Милушева и Астела Ателие.
Снимки: Прес-офис „Астела”
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви