Fashion Big Brother

Емил Арабаджиев

Fashion Big Brother Големият брат гледа. Гледа в гардеробите. Защото понякога те казват повече от думите. Нашумелите телевизионни продукции са не само шоу, но и лакмус какви сме, какви искаме да бъдем и какви можем да бъдем.

Да започнем от самия Big Brother.
Продуцентите дълго са се ровили, за да изкарат пред камерата най-грозното лице на семейството. Нищета на духа, пустота в отношенията, битовизми, интриги. И съответния на това гардероб – безлични дрехи, тук – там печата на чалгата, някъде напъни за оригиналност, някъде искрица приемлив личен вкус или артистичност. Костюмите на лузерите.

Да погледнем към конкурентното шоу – България търси таланти. Тук идеята е отново да се търси зрелище, но с позитивна основа – залага се на амбицията, таланта, хъса. Желанието да блеснат на сцената е накарало участниците да се постараят много и всеки е направил каквото може по въпроса. Преобладават трогателни и наивни опити за празничност (някои спонсорирани със стотинки, събирани от приятели), които стават по-вече или по-малко симпатични според очарованието на самия участник. Пак солидна доза пошлост и чалга. Единични професионални изяви.

Да погледнем сега към гостите при Слави. Слави е черешката на тортата, затова всеки, който получи покана за неговото студио много се старае и това си личи. Летвата е висока и рядко има някой, който ще си позволи да не се консултира със стилист. Гостите са сдържани в облеклото си и не си позволяват експерименти. Не е точно така при Иван и Андрей – при тях гостите могат да бъдат по-своенравни и по-лежерни. Също като самите водещи, които не винаги се замислят точно какво обличат или говорят.

Fashion Big Brother Това е реалността.
Да завъртим окото на Big Brother и към измисления свят на водещите на новините и публицистичните предавания.

Всъщност някой спомня ли си как са облечени те? (като изключим „запазени марки” като вратовръзките на Светла Петрова)

Или кои са фирмите, които ги обличат, изписани във финалните надписи. Униформите от екрана са толкова идентични всяка вечер и във всяка телевизия, че няма смисъл да ги коментираме като фешън фактор.

Лошата новина е, че където има режисирани тоалети, те са скучни, където няма – те са пошли. Добрата – че модата е изключително разнообразна и либерална и търпи всичко.

Снимки:
1. Модели на Denyl от колекция пролет-лято 2010
2. Емил Арабаджиев

Емил Арабаджиев заедно с брат си Младен Арабаджиев е собственик и създател на компанията Денил. Създава характера и философията на марката. Един от първите хора във фешън индустрията, който започна дискусия по темите на модата и създаде собствена медия – онлайн списание за мода на www.denyl.com.

Фото © сп. Бюти