Барби с дебют на модния подиум 50 години след появата си

Барби с дебют на модния подиум 50 години след появата си Нюйоркската седмица на модата отбеляза 50-годишнината на Барби с дебют на модния подиум за знаменитата кукла, предаде АФП.

Организирано под палатки в Брайънт Парк, недалеч от Таймс Скуеър, събитието привлече тълпи фенове на фантастичния пластичен модел, много от които млади девойки, размахващи розовите си покани в опит да пробият тълпата. Около 500 29-сантиметрови кукли бяха строени във входната зала в огромни писма с изписано името „Барби“. Обвит с розова фантастика, подиумът даде път на реални модели, демонстриращи специално произведени облекла на топ дизайнери с прически „а ла Барби“ с висока конска опашка или коси, покриващи раменете им. Моделите показаха блещукащи одежди, тиари и черно-бели бански костюми, носени от първата Барби през 1959 г. Млада жена, облечена с тийшъртка с надпис „Всеки има нужда от Кен“ пристъпваше наперено държейки за ръка мъж, удивително приличащ на пластмасовия годеник на прочутия персонаж.

Най-продаваната в света кукла често е вдъхновявала дизайнери и „Assouline Publishing“ разпространи специално създадена книга, която показва русата кукла, облечена в „Прада“, „Карл Лагерфелд“ и „Аликзандър Маккуийн“. Производителят на играчки „Mattel“, „бащата“, подписа току-що договор със Съвета на модните дизайнери в Америка. Президентът на групата, Диане фон Фюрстенберг заяви, че е видяла Барби като независима и самоуверена дама, която има удивителна способност да се забавлява, оставайки елегантна. Продажбите на култовата кукла спаднаха през последните седем години, но, от появата на конкурента „Брац“, е загубила още 21 % през 2008 г. по данни на „Mattel“. БГНЕС

Ню Йорк / САЩ

Вижте още за куклата "Барби":

Български дизайнери облякоха куклата “Барби”
Международната седмица на блондинките стартира с изложба на кукли “Барби”