12 идеи как да създавате ефективна реклама

Често хората смятат, че рекламата е загуба на пари. Те стигат до този извод след като пускат неефективна реклама, без да си дадат сметка, че вероятно стратегията им е погрешна и самата реклама не е създадена така, че да изпълни своята основна цел - да продава. Всяка реклама трябва да има план - какво искаме да направят хората, които видят рекламата и как да ги накараме да го сторят. В рекламата трябва да има специално предложение. Тя трябва да заинтригува потенциалния клиент и да го накара да предприеме желаното от рекламодателя действие. Как да постигаме това? Ето няколко съвета от книгата "Ефективната реклама" на Брадли Шугарс.

12 идеи как да създавате ефективна реклама

- Продавайте по един продукт/услуга във всяка от кампаниите

Целта е рекламите да са по-прости и разбираеми. Ако искате да рекламирате повече продукти, направете отделни реклами за всеки от тях. Това е особено валидно за рекламирането в Google Adwords, където е добре да се прави рекламно каре за всеки отделен продукт и да се насочва рекламата към конкретната страница, от която се продава продукта.

- Рекламирайте нещо голямо

Предложете най-добрата сделка, която можете да си позволите.

- Направете рекламата образователна

Научете потенциалните клиенти на нещо ново, свързано с вашия продукт/услуга. Защо се нуждаят от него и защо да го купят от вас. Какви са уникалните качества на вашия продукт/услуга.

- Разкажете интересна история

Изградете връзка и доверие чрез преживяване и опит, с които читателят може да се отъждестви.

- Породете желание

За да породите желание, трябва да си поиграете с емоциите на хората. Можете да ги убедите, че ще бъдат по-обичани или по-приемани в определена социална група, ако използват вашия продукт, че ще бъдат по-уважавани или ще бъдат по-самоуверени. Това може да стане както чрез история, така и чрез снимка.

- Покажете как решавате проблем

Ние не се нуждаем от продуктите, а от това, за което те ни служат. Ако предлагате бални рокли, можете примерно да отговорите на въпроса, който клиентите си задават: Защо да избера някоя от тези рокли? Например, за да бъдете модерни (защото те следват най-последните модни тенденции), или за да изглеждате по-стройни (защото те имат уникална кройка), или за да бъдете най-неустоимата на вашия бал (защото роклите са секси), или защото са от материя, която не се мачка и т.н.

- Осъществете мечта

Всички хора имат мечти, много от които никога няма да се сбъднат. Обаче всеки тайно се надява поне малко да сбъдне мечтите си. Представете си, че вашите клиенти винаги са искали да бъдат популярни и харесвани. Ако предлагате бални рокли, примерно, защо да не предложите да популяризирате снимките на вашите клиентки от техния бал в своя фирмен сайт или по някакъв друг начин. Например да ги използвате за вашата реклама в модно списание. Някои от тях може и да откажат, но много биха били поласкани и може да изберат именно вашите рокли, ако мечтаят да видят снимката си в списание.

- Предложете голяма облага

За да подейства вашата реклама, вие наистина трябва да предлагате нещо, което клиентите искат и което никой друг не би могъл да им предложи. То трябва да е истински необикновено, вълнуващо, уникално. Това трябва да е нещо, което да накара хората да говорят за вас.

- Не предлагайте отстъпки, предлагайте добавена стойност

"Намаленият създават впечатление, че сте неискрен, а именно - или предварително завишавате твърде много цените на стоките или услугите, които предлагате, или не ги цените достатъчно", казва Брадли Шугарс. Ако вместо да намалявате цените вие ги увеличите, ще изкарате повече пари, нали? А ако искате да стимулирате клиентите, по-добре им предложете дабавена стойност - нещо допълнително, което те няма да заплащат. Добавената стойност ще привлече клиенти, а на вас вероятно ще ви струва доста по-малко. Добре е обаче да оповестите цената на това, което сте дали като бонус, за да разбере клиентът какво получава безплатно.

- Предлагайте гаранции

Чрез предлагането на гаранции вие отговаряте на страховете на хората. Помислете от какво ги е страх и какви въпроси имат и отговорете предварително още в рекламата. Например, ако предлагате скъпи рокли чрез електронен магазин, хората биха се страхували много повече дали роклите ще им станат. Предлагането на възможност за преглед и тест ще ги успокои и ще улесни техния избор.

- Раздразнения

Опитайте се да предвидите раздразненията на клиентите. Например, никой не обича да чака. Ето как Ричард Брансън е решил този проблем в своята компания:

Фразата "Вашето обаждане е много важно за нас, но всички оператори са заети" е доста дразнеща. А ето как звучи тя за клиентите на Virgin Atlantic:

"Здравейте, аз съм Ричард Брансън и съм собственик на компанията. В момента всички оператори са заети и това не е добре. Нека да направим така: ако след 18 секунди никой не ви отговори, ще получите отстъпка в размер на 450 паунда. Аз започвам обратно броене – 18, 17, 16, 15 ... "
Клиентът слуша и единственото, което иска е... операторът да не вдигне слушалката. А този пример е станал доста популярен и самият той е доста добра реклама за компанията.

- Направете оферта

Повечето реклами се провалят, защото не предлагат оферта. Често клиентите правят банер, в който слагат само снимка и логото на компанията, като разчитат клиентът сам да се сети какво предлагат и да ги потърси. Истината е, че тези банери са много по-неефективни от банери, които съдържат едно изречение, което предлага оферта и призовава клиента към действие.

В крайна сметка най-важното е, чрез рекламата да подтикнете клиента към действие - да дойде в магазина ви, да ви се обади или направо да направи поръчка във вашия онлайн магазин.