Модната къща Versace е на пазара

Италианският моден гигант Versace е на път да бъде продаден, съобщи АФП, цитирайки анонимни източници, които предполагат, че сделката ще бъде оповестена в следващите няколко часа.

Донатела Версаче, художественият директор на марката и вицепрезидент на компанията, е свикала заседание на персонала в Милано, според вестник Кориере дела Сера.

Знаменитата диайнерска къща за обувки „Джими Чу“, компанията за луксозни бижута „Тифани и Ко“ и американската модна компания „Майкъл Корс Холдингс“ са изброени като възможни купувачи.

Компанията се оценява в своята цялост на стойност около 2 милиарда долара (1,7 милиарда евро).

20% от бранда са закупени от американската частна компания „Блекстоун“ през 2014 г., а семейството на Версаче притежава останалите.

Модната къща Versace е на пазара

Луксозната марка "Майкъл Корс" е близо до сделка за закупуване на смятаната за свещена италианска модна къща "Версаче" за около 2 млрд. долара, съобщиха финансови медии в понеделник.

Майкъл Корс, чиито корени са в Съединените щати, но има седалище в Лондон, може да обяви сделка още тази седмица, сочат публикации, цитиращи неназовани източници.

Донатела Версаче, художественият директор на марката и вицепрезидентът на групата, свика заседание на персонала в Милано във вторник, съобщи вестник „Кориере дела Сера“.

Нито от „Версаче, нито от „Майкъл Корс“ Корс отговориха на искане за коментар, съобщи АФП.

Групата, основана от дизайнера Джани Версаче през 1978 г., се похвали с продажби от 686 млн. евро през 2016 г., а оборотът се очаква да надхвърли един милиард евро в "краткосрочен план", каза изпълнителният директор Джонатан Акеройд през юни.

С тази сделка вероятно се цели позиционирането на „Майкъл Корс“ като конкурент на базираната в Париж LVMH и Kering, както и на швейцарската компания Richemont сред световните световни производители на луксозни стоки в различни продуктови линии, твърдят анализатори.

„Майкъл Корс“, производител на чанти и облекло и назован за основателя си, направи важна стъпка с придобиването на Jimmy Choo PLC през 2017 г. за 1.4 млрд. долара.

"Новината за придобиването на" Версаче "от „Майкъл Корс“ ще бъде доста шокираща за последователите, почитателите и клиентите на емблематичната италианска марка, която винаги се характеризираше с яростния си изказ и естетика, както и със силните си семейни ценности и независимост", гласи бележка от Флорънс Олдей, анализатор на Euromonitor International.