Новаторски идеи по време на седмицата на модата в Париж

Седмицата на модата в Париж отново показа, че световните модни тенденции се диктуват на френски.

Новаторски идеи по време на седмицата на модата в Париж

Марката Lacoste заложи на традицията, като проведе дефилето си в Париж с декор, представляващ тенискорт. Марката с крокодила е основана през 1933 г. от френския тенисист Рене Лакост. Тя се завърна на френския подиум след 13 години дефилета в Ню Йорк. За да представи тазгодишната си колекция артистичният директор Фелипе Оливейра Батиста избра за декор тенискорт. Стилът на представените модели бе смес от буржоазен и младежки спортен стил. Елегантни блузи се съчетаваха умело със спортни суичъри на подиума. Не липсваше и емблематичната тениска, която Рене Лакост създава през 1933, отрязвайки ръкавите на ризата си, за да му е по-удобно да играе тенис. Тя се явяваше във всевъзможни варианти, включително и като набрана рокля с голо рамо.

Друга колекция, която зарадва публиката бе тази на Lanvin, чийто артистичен директор Оливие Лапидюс има тежката задача да осъвремени и възроди модната къща. Той заложи на колекция в изчистен стегнат стил, ориентиран към младите хора. Въпреки, че разполагаше само с един месец, за да подготви колекцията, дизайнерът успя да прикове интереса на публиката към модната къща.
Лапидюс не се поколеба да облече моделите в черни рокли или рокли с щампи на логото Lanvin.
„Това не е моя колекция, това е колекцията на Жан Ланвен. Аз съм само пратеникът“, коментира той работата си за модния гигант.

Марката Lanvin е основана през 1889 г. от Жан Ланвен и е най-старата все още действаща парижка модна къща. През юли той бе поканен да се присъедини към нея от китайската бизнесдама Шао-Лан Вън, която е главен акционер в Lanvin. Той трябваше да заеме мястото на Бушра Джарар и да подобри финансовите резултати.
„Ако започваш от нулата, трябва да направиш нещо доста динамично“, смята дизайнерът, който наскоро основа своя собствена модна къща в интернет. Той е работил в продължение на 11 години в основаната от неговия баща Тед Лапидюс модна къща Lapidous, която спира да се занимава с висша мода през 2000 г. Авангарден стил и внедряването на високи технологии в модата са отличителните черти на новият артистичен директор на Lanvin, с които се очаква да обнови марката и да я направи по-конкурентноспособна.

Новият артистичен директор на Guy Laroche, Ришар Рене пък пожела да отдаде почит на наскоро починалата френска актриса Мирей Дарк. Той заложи на черно и бяло, на издължени линии, на изчистени костюми с разкроени панталони и бански с главозамайващо дълбока извивка на гърба, намек за незабравимия дързък тоалет на Мирей Дарк във „Високия рус мъж с черната обувка“. Ришар Рене призна, че дефилето му е опит да обедини 60-те, 60-те и 80-те години със съвременните тенденции в модата.

БГНЕС